Acasă Stirile zilei Transporturi Veste buna pentru bucuresteni. Tramvaiele de pe linia 41 isi reiau circulatia...

Veste buna pentru bucuresteni. Tramvaiele de pe linia 41 isi reiau circulatia pe traseul normal

Urmareste-ne pe Facebook pentru cele mai importante stiri

Tramvaiele de pe linia 41 isi reiau, de sambata, circulatia pe traseul normal, dupa ce lucrarile de consolidare a Podului Grant, pe tronsonul Turda-Crangasi, au fost finalizate, a anuntat Primaria Capitalei.

Potrivit unui comunicat al Primariei Capitalei, tramvaiele isi reiau circulatia normala de sambata.

„In prezent, tramvaiele liniei 41 circula intre terminalele „Ghencea” si „Piata Presei Libere”, in ambele sensuri, avand restrictie de circulatie pe un singur fir in zona Podului Grant”, se arata in comunicat.

Potrivit sursei citate, de vineri, de la ora 21.30, pana sambata, la ora 05.00, vor fi demontate piesele de cale utilizate temporar pentru circulatia alternativa a tramvaielor de pe ambele sensuri, pe acelasi fir.

Asadar, in acest interval tramvaiele nu vor circula pe linia 41.

„Pentru preluarea calatorilor de pe acest traseu, de la ora 20.00 va functiona linia naveta de autobuze 641, intre terminalele si , pe Bd. Ghencea, Str. Brasov, Str. Lujerului, Pasaj Lujerului, sos. Virtutii, Calea Crangasi, Pasaj Grant, Str. Turda, Bd. Maresal Alexandru Averescu, Bd. Marasti, Bd. Expozitiei”, se mai arata in comunicat.

Reprezentantii Primariei Capitalei sustin ca au finalizat in doar noua luni consolidarea si reabilitarea Podului Grant, pe tronsonul Turda – Crangasi.

„Podul Grant, o legatura importanta intre cartierele din nordul si vestul Capitalei, nu a mai intrat in reparatii de peste 12 ani. Expertiza tehnica a aratat ca lucrarile nu mai puteau fi amanate. in aprilie 2019, Podul Grant a intrat in consolidare si reabilitare. Prima etapa a proiectului, intre Turda si Crangasi, a fost finalizata intr-un timp scurt avand in vedere ca aici erau problemele cele mai grave. A fost modernizata si calea de rulare a tramvaiului 41, dupa aproape 20 de ani. A doua etapa, pe sensul Crangasi – Turda, va incepe cand vor fi primite toate avizele pentru restrictionarea etapizata a traficului”, a declarat Gabriela Firea, primarul general al Capitalei.

Podul Grant a fost supus unei expertize tehnice in urma careia a fost inclus in clasa de stare tehnica IV – stare nesatisfacatoare, doar bretelele de acces fiind incadrate in clasa de stare tehnica III – stare satisfacatoare. Astfel, a fost realizata documentatia de proiectare, iar prin lucrarile propuse pasajul urmeaza sa fie adus la cerintele de calitate cerute de Legea 10/1995.

„Din aprilie 2019, au fost inchise treptat bretelele de urcare/coborare, a fost restrictionat traficul rutier, iar pentru o perioada a fost inchisa totala circulatia tramvaielor. in acest timp au fost realizate lucrari de reparatii ale elementelor din beton, frezarea straturilor de asfalt, s-a pus hidroizolatie noua, s-a demontat calea veche de rulare a tramvaiului, au fost achizitionate si montate traverse noi, s-a montat calea de rulare a tramvaiului, s-au asternut mixturile asfaltice, s-au achizitionat noi rosturi de dilatatie si de asemenea s-au consolidat pilonii aferenti pasajului. Parapetele metalic nou va fi montat ulterior deschiderii traficului, pe timpul noptii, achizitia fiind in derulare”, au mai transmis reprezentantii Primariei, citati de Mediafax.

Lucrarile de reabilitare si consolidare a Podului Grant sunt realizate de Compania Municipala Strazi, Poduri si Pasaje. Valoarea totala a contractului, pentru ambele tronsoane ale podului, se ridica la aproape 12 milioane de euro.