Acasă Stirile zilei Bani Veniturile Orange România sunt în scadere

Veniturile Orange România sunt în scadere

Urmareste-ne pe Facebook pentru cele mai importante stiri

Veniturile Orange Romania au scazut anul trecut cu 3,6%, la 937 de milioane de euro, in timp ce baza de clienti s-a redus cu aproape 2%.

In acelasi timp, France Telecom-Orange a anuntat o politica de distribuire a dividendelor mai conservatoare si ca va amana rascumpararea de actiuni, dupa ce vanzarile si profitul net au scazut in 2011.

Numarul clientilor a urcat cu 78.000 in trimestrul al patrulea, la 10,262 milioane. Declinul veniturilor Orange a incetinit totusi fata de anul 2010, cand scaderea a fost de 7,8%.

Venitul mediu anual pe utilizator a fost de 82 de euro. Vanzarile de smartphone-uri ale companiei au depasit in 2011 ca valoare vanzarile cumulate din anii precedenti, cu o crestere in volum de 63% fata de 2010, indica un comunicat Orange.

Grupul francez a inregistrat anul trecut la nivel mondial venituri de 45,2 miliarde de euro, in scadere de la 46 de miliarde de euro in 2010.

Profitul net a coborat de la 4,8 miliarde de euro la 3,8 miliarde de euro.

Numarul clientilor France Telecom a crescut anul trecut cu 8%, la 226,3 milioane, in principal datorita expansiunii rapide in Africa si Orientul Mijlociu.

„Am decis sa adaptam politica de remunerare a actionarilor pentru a asigura soliditatea financiara a grupului in orice conditii”, a declarat directorul general de la France Telecom, Stephane Richard.

Astfel, France Telecom nu va mai rascumpara actiuni in 2012, iar dividendele vor fi stabilite in functie de fluxul de numerar, o abordare mai conservatoare avand in vedere incertitudinile macroeconomice.

Grupul a precizat ca dividendele pentru exercitiile fiscale 2012 si 2013 ar urma sa fie intre 40% si 45% din fluxul de numerar operational, in timp ce pentru 2011 grupul va recomanda plata unor dividende de 1,40 euro pe actiune.

Orange, parte a grupului Orange-France Telecom, este lider de piata in Romania.

France Telecom este una dintre cele mai mari companii de comunicatii din lume, cu peste 217 milioane de clienti pe cinci continente.