Reteaua de socializare Facebook este in mijlocul unei noi controverse. Noul scandal Facebook a aparut in cursul acestei saptamani dupa ce a implementat automat in profilul fiecarui utilizator noua adresa de e-mail vizibila in orice profil cu extensia @facebook.com.
Potrivit Le Figaro, Facebook a schimbat adresa de e-mail afisata in profil, insa nu a modificat adresa primara a utilizatorilor, cea catre care primesc mesaje de pe site. Aceasta schimbare are ca scop ca serviciul Facebook Messages, supranumit „Gmail killer”, sa ia locul Gmail si Yahoo! Mail.
Un purtator de cuvant al companiei a precizat pentru Le Figaro ca utilizatorii „erau preveniti de doua luni”. In aprilie, Facebook a aratat pe blogul sau oficial ca doreste sa faca „modificari” la serviciul de mesaje, precizand ca „utilizatorii care au ales deja o adresa e-mail nu vor fi afectati”.
Pentru Graham Cluley, consultant in securitate informatica la Sophos, „site-ul nu a fost clar in mod expres. Obiectivul lui era ca oamenii sa foloseasca tot mai mult adresa @facebook.com si sa devina tot mai dificil sa iesi din reteaua de socializare”. Facebook si-a lansat serviciul de mesagerie electronica in 2010, fara succes, „pana la aceasta schimbare imprevizibila”, arata site-ul Slate.
„Intentia site-ului nu a fost sa impuna un serviciu utilizatorilor, ci sa le permita sa aiba o adresa e-mail mai coerenta vizavi de contul pe Facebook”, potrivit purtatorului de cuvant al companiei adaugand ca aceasta schimbare de adresa „poate fi dezactivata”.