Se spune ca femeile cresc in inaltime pana la 18 ani, iar barbatii pana la 24. Cu toate acestea, exista cateva trucuri care te pot ajuta sa cresti in inaltime, chiar si dupa aceasta varsta.

Exercitii pentru partea superioara a corpului. Este implicata doar partea superioară a coloanei vertebrale.

  • Umerii in fata , barbia o tragem spre piept. Apoi umerii si capul il indoim de 15 ori in fata si 15 ori in spate.Pentru fiecare miscare 6 secunde. Barbia atinge pieptul, fara sa o ridicam ne tragem spre burta, partea de sus a coloanei ar trebui sa se curbeze, si tot timpul asta tragem umerii in fata. Fara pauza trecem la aplecarile in spate. Respiratia – cand dam capul inainte expiram , cand il ridicam inspiram.
  • Ridicarea si coborarea umerilor. Capul nemiscat, coloana dreapta. Coborand umerii mainile le tragem cu putere in jos. La fel facem si cand ridicam umerii in sus. Numarul de repetari 20 in fiecare directie.

final

  • Rotirea mainilor a cate 15 ori in fiecare directie. Imaginati-va o locomotiva cu aburi. Transformam umerii in roti si incepem miscarea treptat, fara graba. Respirati fara efort .
  • Aplecari in parti , mainile pe trunchi. Exercitiul se face din picioare. Cu mana dreapta incercati sa ajungeti la calcaiul drept, cu mana stanga la calcaiul stang. Cate 10 miscari in fiecare directie si fiecare miscare dureaza 5-6 secunde. Cand ne aplecam expiram .

Exercitii pentru partea toracica si lombara.

  • Aplecari in fata, cum am incerca sa atingem nasul de abdomen. Exercitiul se executa asezat pe scaun, cu mainile ne tinem de scaun si tragem capul spre abdomen. In timpul efortului expiram. Pentru fiecare miscare 5 secund , in total 10 miscari .Dupa, tragem capul spre spate.
  • Rotirea coloanei vertebrale. Spatele si capul sunt in linie dreapta. Rotim umerii si capul spre stanga la maxim si incepem sa facem miscari oscilatii, incercand sa acaparam cativa centimetri in plus. In fiecare directie facem de 2 ori a cate 15 miscari. Pentru fiecare miscare avem 20 sec la dispozitie si cate 1 sec pentru oscilatie (adica 20 oscilatii pe miscare).

Exercitii pentru partea de jos a coloanei.

  • Se executa in picioare. Picioarele le tinem la latimea umerilor, pumnii la nivelul rinichilor, coatele le apropiem maxim unul de altul. Incepem sa ne aplecam treptat pe spate, cand simtiti ca nu merge mai departe, incepem sa facem mici oscilatii. Exercitiul se face de 2 ori a cate 15 oscilatii.

1d

  • Se executa asezat jos, mainile le punem in parti si incepem indoirea in fata, cand coloana nu ne lasa mai departe, incepem sa facem oscilatii pentru a castiga macar cativa cm in plus. Normal ar fi sa ajungi cu nasul la genunchi, dar nu te speria daca nu iti iese, cu timpul o sa reusesti.

asd

  • Aplecari in parti cu mainile ridicate. Exercitiul se face din picioare. Cu mana dreapta incercati sa ajungeti la calcaiul drept, cu mana stanga la calcaiul stang. Cate 10 miscari in fiecare directie si fiecare miscare dureaza 5-6 secunde. Cand ne aplecam expiram aerul.
  • Picioarele la latimea umerilor. Va rotiti spre spate incercand sa vedeti degetele de la picior.Cate 10 repetari in fiecare directie + 10 oscilatii la fiecare miscare.

Aceste exercitii pentru cresterea in inaltime sunt bine de facut 2 ori pe zi , dimineata si seara.La fiecare exercitiu cate 2-3 serii a cate 10-15 repetari. Daca nu ai timp de 2 ori pe zi se recomanda sa fie facute seara.

Sfaturi de tinut minte

Nu manca carbohidrati inainte de somn, pentru ca de la consumarea lor se degaja insulina, care se anuleaza reciproc cu hormonul de crestere. Deci cel mai ridicat nivel de hormon de crestere in corp este seara in primele ore de somn. Dormiti cel putin 9 ore pe zi.

Sursa: fit4sport.wordpress.com

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.