Acasă Stirile zilei Infrastructura Tipic romanesc: autostrada Bucuresti-Ploiesti deschisa fara iesirea spre Snagov, fara benzinarii si...

Tipic romanesc: autostrada Bucuresti-Ploiesti deschisa fara iesirea spre Snagov, fara benzinarii si fara parcari! Vezi harta interactiva!

Urmareste-ne pe Facebook pentru cele mai importante stiri

Traficul pe autostrada Bucuresti-Ploiesti (A3) a fost deschis cu exceptia iesirii spre Snagov in cazul careia lucrarile vor fi finalizate miercuri si fara ca parcarile si alte facilitati sa fi fost terminate. Guvernul isi mentine decizia de a aplica penalitati pentru depasirea termenului de executie.

Tronsonul de autostrada Bucuresti-Ploiesti a fost inaugurat de Victor Ponta alaturi de fostul premier Calin Popescu Tariceanu, in mandatul caruia au fost incepute lucrarile.

„Cine zicea ca nu avem nevoie de autostrazi in Romania a gresit”, a spus Ponta, facand referire la presedintele suspendat Traian Basescu, fost ministru al Transporturilor.

El i-a avertizat pe reprezentantii Ministerului Transporturilor ca sunt responsabili pentru ca iesirea spre Snagov a autostrazii sa fie finalizata miercuri de catre Euroconstruct. Pe autostrada Bucuresti-Ploiesti se va circula pe patru benzi, cu un regim de viteza de maximum 100 kilometri pe ora.

Acelasi punct de vedere a fost sustinut si de fostul premier Tariceanu, care a aratat ca parcarile si statiile de benzina nu sunt obligatorii in aceasta faza.

„Un tronson de 60 kilometri este o distanta pentru care nu sunt necesare statii de bezina. Sunt fericit ca lucrarea a fost terminata, dar trist ca un proiect relativ modest, de 60 kilometri, dureaza atat”, a spus Tariceanu.

Primul termen de dare in folosinta a autostrazii Bucuresti-Ploiesti a fost anul 2010, finalizarea fiind amanata de mai multe ori.


View Larger Map

In urma cu doua saptamani, premierul Ponta a anuntat ca Guvernul va aplica penalitati in cuantum total de 15 milioane lei firmelor care au depasit termenul de executie a lucrarilor la autostrada Bucuresti-Ploiesti, bani care vor fi folositi pentru programele speciale destinate persoanelor cu boli incurabile.

El a aratat ca lucrarile sunt intarziate si din cauza ca „baietii destepti” au aflat dinainte traseul autostrazii si au cumparat mai multe proprietati, cerand acum despagubiri. Ponta a precizat insa ca Executivul va recurge la exproprieri pentru rapiditatea lucrarilor, iar proprietarii vor avea dreptul sa actioneze statul in judecata.

Lucrarile la A3 sunt impartite in doua sectoare, Bucuresti-Moara Vlasiei, unde lucreaza consortiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, si Moara Vlasiei-Ploiesti, construit de asocierea Spedition UMB/Pa&Co International/Euroconstruct ’98/Com-Axa.

Valoarea totala a lucrarilor este de 450 milioane euro.

 

Tronsonul Bucuresti – Moara Vlasiei, km 0+000 – km 19+500

 

Lungime (km) – 19.50 km

Finantare – Guvernul Romaniei

Valoarea estimata a proiectului – 183,62 Mil Euro

Proiectant – JV Pizzaroti & Tirena Scavi

Consultant – Asocierea Consitrans & Consugal

Constructor – JV Pizzaroti & Tirena Scavi

Lucrari de arta – Poduri: 6; Pasaje: 5; Podete: 16; Noduri rutiere: 3

Termen incepere – Mai 2008

Termen estimat finalizare – Sectorul km 0+000 – km 6+500 – 05.10.2012; sectorul km 6+500 – km 19+500 – 30.06.2012

Perioada garantie – 36 luni

 

Tronsonul Moara Vlasiei – Ploiesti, km 19+500 – km 62+000

 

Lungime (km) – 42.50 km

Finantare – Guvernul Romaniei

Valoarea estimata a proiectului – 238 Mil Euro

Proiectant – Asocierea SC Spedition UMB SRL, SC PA&CO International SRL, SC Euroconstruct Trading 98 SRL, SC Com-Axa SRL

Consultant – Asocierea Consitrans & Consugal

Constructor – Asocierea SC Spedition UMB SRL, SC PA&CO International SRL, SC Euroconstruct Trading 98 SRL, SC Com-Axa SRL

Lucrari de arta – Poduri: 11; Pasaje: 17; Podete: 48; Noduri rutiere: 2

Termen incepere – Iunie 2007

Termen estimat finalizare – 30.06.2012

Perioada garantie – 36 luni