Tine-te departe de maladia Alzheimer! Zece alimente care te ajuta in aceasta lupta!

Legumele cu frunze verzi, vinul, nucile, pestele si uleiul de masline se numara printre alimentele care injumatatesc riscul de instalare a maladiei Alzheimer, incetinind procesul de degenerare a creierului, informeaza dailymail.co.uk.

O noua dieta creata de specialistii in sanatatea creierului poate scadea cu peste 50% riscul de a dezvolta maladia Alzheimer, potrivit unui nou studiu. Specialistii spun ca aceasta dieta are efecte benefice chiar si daca nu este urmata cu meticulozitate.

Dieta include trei portii de cereale integrale consumate zilnic, alaturi de o salata si o portie de legume, ulei de masline si un pahar cu vin.

Potrivit noului studiu, realizat de cercetatorii de la Rush University Medical Centre din Chicago, persoanele care au urmat strict aceasta dieta au prezentat cu 53% mai putine riscuri de a dezvolta maladia Alzheimer, iar cei care nu au respectat-o in totalitate au prezentat cu 35% mai putine riscuri de a se imbolnavi.

Click pe aceeasi tema:  Iti plac alimentele sarate? Vezi ce inseamna aceasta pofta

Lista celor zece alimente care protejeaza creierul: legume cu frunze verzi, alte legume, nuci, fructe de padure, leguminoase (fasole, naut etc.), cereale integrale, peste, pui, ulei de masline, vin.

De asemenea, topul alimentelor care afecteaza sanatatea creierului este format din carne rosie, unt si margarina, brânza, produse de patiserie si dulciuri, alimente prajite si de tip fast-food.

Gustarile ar trebui sa se bazeze pe nuci si seminte, leguminoasele ar trebui servite o data la doua zile, carnea de pui si fructele de padure – de cel putin doua ori pe saptamâna, iar pestele – cel putin o data pe saptamâna.

Click pe aceeasi tema:  Topul celor mai sanatoase 20 de bauturi benefice organismului!

Untul si margarina nu ar trebui sa depaseasca o lingura pe zi, brânza, produsele de patiserie, dulciurile, carnea rosie si alimentele prajite/ fast-food – mai putin de o data pe saptamâna.

Studiul a fost finantat de National Institute on Aging din SUA.

Sursa: mediafax.ro

Citeste caplimpede

spre