Autostrada Targu Mures – Ungheni va avea o lungime de 310,30 kilometri si se vor cheltui aproape 20 de milioane de euro pe kilometru, potrivit site-ului Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR).
Potrivit site-ului CNADNR, valoare proiectului se ridica la 6,140 miliarde de euro, astfel constructia unui kilometru va costa aproape 20 de milioane de euro, ceea ce depaseste cu mult standardele oficiale de cost, chiar si pentru o autostrada realizata intr-o zona de munte.
Potrivit standardelor oficiale de cost, pretul maxim de executie pentru o autostrada amplasata pe zona de deal este de 4,9 milioane de euro pe kilometru, iar in cazul zonei de munte costul se ridica la 5,9 milioane de euro.
In prezent, autostrada este in stadiul de pregatire. Acum se efectueaza studiul de fezabilitate, potrivit CNADNR.
Costul pentru Autostrada Targu Mures – Ungheni este chiar mai mare si decat al Autostrazii Transilvania, care pana de curand era cel mai scump proiect.
Constructorul Autostrazii Transilvania, compania americana Bechtel, cerea 14,7 milioane de euro pe kilometru, tarif care a fost redus ulterior la 6,9 milioane de euro pe kilometru.
Si in cazul construirii Autostrazii Comarnic-Brasov era vorba de sume exorbitante, precum 17 milioane de euro pe kilometru. Dar in momentul de fata proiectul se afla in procedura de atribuire a contractului de concesiune.