Suspendarea taxei auto “taie” sute de milioane de lei din Fondul pentru Mediu

Sumele disponibile in bugetul Fondului pentru Mediu ar fi putut fi mai mari daca Guvernul nu ar fi decis ca taxa de prima vanzare a masinilor inmatriculate inainte de 2007 sa fie suspendata pana la inceputul anului viitor. Prin suspendarea acesteia, bugetul Fondului a fost privat de 336 de milioane de lei, reprezentand veniturile care ar fi fost obtinute prin impunerea la plata a tuturor autovehiculelor inmatriculate rulate, pentru care este transcris dreptul de proprietate, conform finantistii.ro.

O alta pierdere de venituri, estimata la 240 de milioane de lei, rezulta din reducerea valorii taxei auto cu pana la 25%.

Pentru anul trecut, pe fondul majorarii taxei, Guvernul a estimat incasari din taxa auto de aproximativ doua miliarde lei, cu 437,5 milioane de lei peste prognoza veniturilor atrase din aceasta sursa in 2010 si de trei ori mai mult decat incasarile inregistrate in 2009. Pe fondul diminuarii cu 25% a cuantumului taxei pentru emisiile poluante si dupa suspendarea la plata a taxei auto de prima vanzare, Guvernul estimeaza pentru acest an venituri totale de doar 624 de milioane de lei obtinute din taxa auto .

Loading...

Proiectia de venituri estimate sa fie incasate din taxa auto, prezentata de ministrul mediului, a fost inclusa in bugetul Fondului pentru Mediu, aprobat in sedinta de marti a Guvernului. In proiectul hotararii de aprobare a bugetului, estimarea pentru veniturile din taxa auto se ridica la 1,8 miliarde de lei.

In 2009, pe fondul scaderii drastice a numarului de inmatriculari auto, incasarile statului din taxa de poluare pentru autovehicule au fost de aproximativ 630 de milioane de lei, cu peste un miliard de lei mai putin decat indicau estimarile initiale si cu doar cateva milioane mai mult decat estimeaza Guvernul ca va incasa in acest an.

Taxa, bat-o vina!

Taxa de poluare pentru autovehicule a fost introdusa de Guvern in aprilie 2008, fiind calculata in functie de datele tehnice ale fiecarei masini in parte, pe baza capacitatii cilindrice si a emisiilor de dioxid de carbon.

Ulterior, Guvernul a decis ca aceasta sa fie majorata, din 2011, in medie cu 45-50%, dar cu o crestere dubla sau aproape tripla pentru vehiculele poluante, taxa fiind stabilita in functie de vechimea masinii, capacitatea cilindrica si gradul de poluare.

Reprezentanti ai unor companii din piata de profil au apreciat atunci ca o crestere a nivelului taxei de poluare va duce la diminuarea drastica a importului de masini second-hand, intensificandu-se astfel comertul prin dealeri, cu vehicule rulate deja inmatriculate in tara.

Loading...
spre