Studiu: Ce se intampla cand mananci castraveti murati zilnic?

Iubitorii de mancare din pretutindeni se pot bucura din plin de castravetii murati deliciosi pentru ca s-au dovedit a fi mult mai buni decat se credea anterior! Nu sunt doar castravetii murati care fac organismului bine, ci toate alimentele si bauturile fermentate pot stimula sanatatea noastra. Deci, data viitoare cand ai o dorinta pentru ceva crocant, sarat, gusta cateva muraturi si imbunatateste-ti viata sociala in acest proces.

Probabil te intrebi cum se face ca o muratura iti poate face viata mai buna, iar explicatia la aceasta intrebare poate fi gasita intr-o serie de studii relativ noi care au iesit in ultimii ani. In cadrul unui studiu, completat de catre cercetatorii de la Universitatea McMaster din Ontario, Canada, s-a constatat ca bacteriile care traiesc in sistemul nostru digestiv sunt direct legate de chimia creierului si de comportamentul nostru. Asta inseamna ca trilioanele de bacterii din sistemul digestiv au un efect vizibil asupra sanatatii noastre mintale si asupra sanatatii.

In plus, cercetatorii de la Colegiul William si Mary au descoperit ca adultii tineri care au mancat o dieta bogata in alimente fermentate, cum ar fi kimchi, varza, alte legume murate, chefir, kombucha si altele, au prezentat niveluri mai scazute de anxietate sociala decat cei care nu au mancat alimente fermentate. Potrivit lui Matthew Hilimire, profesor asistent in cadrul departamentului de psihologie care a co-autorizat studiul William si Mary, alimentele fermentate au avut un “efect anxiolitic” asupra subiectilor, ceea ce inseamna, in termeni simpli, ca acestea au redus anxietatea.

Constatarile acestor doua studii pot fi legate, deoarece alimentele fermentate reprezinta o sursa majora de probiotice, care stimuleaza cresterea bacteriilor sanatoase si benefice din intestinele noastre. Asta inseamna ca muraturile si alte tipuri de alimente fermentate pot face minuni cand vine vorba de echilibrarea bacteriilor gasite in sistemul nostru digestiv. La randul sau, acest lucru poate avea un impact profund asupra starii noastre de spirit, deoarece acum stim ca sanatatea digestiva este esentiala pentru sanatatea mintala si sanatatea noastra generala.

Legatura creier-intestin se reduce la aceasta premisa de baza: un stomac si un creier sanatos conduc la o dispozitie mult mai stabila, la mai putina anxietate, depresie si iritabilitate. Pur si simplu consumand mai multe alimente fermentate, iti poti mari sanatatea mintala si iti poti imbunatati viata sociala. Este mai putin probabil sa te simti mai putin timid, constient de sine, jenat si ingrijorat in jurul celorlalti si asta nu poate fi decat un lucru bun.

Cercetarile privind alimentele fermentate sunt in curs de desfasurare, iar oamenii de stiinta cauta modalitati alternative de a trata tulburarile de anxietate prin metode diferite de medicatie. Poate ca in viitor vom desface un borcan de muraturi, in loc sa luam o pastila, iar asta e foarte bine.

Sursa

spre