Secretele longevitatii japonezilor au fost dezvaluite! Vezi cum ai putea ajunge la 100 de ani

Japonia este tara care se lauda cu cea mai mare speranta de viata si are cel mai mare numar de persoane care au sarit de pragul centenarului.

Studiile privind stilul de viata al japonezilor reprezinta un exemplu pentru toate popoarele de pe mapamond. Rata obezitatii este de numai 3 %, in comparatie cu rata obezitatii francezilor de 11 % si de 32 % in cazul americanilor.

Nutritionistii japonezi repartizeaza alimentele de baza in sapte grupe: peste, legume, orez, soia, taitei, ceai (in special ceil verde) si fructe, scrie click.

In Japonia felurile de mancare se servesc separat, pe farfurii si in castronase mici. Cei care stau la masa (in familie sau intr-o colectivitate) servesc portii mici; de aceea se spune ca japonezii gusta din toate. Cu timpul, intervine obisnuinta de a manca mai putin si este respectata deviza :”Mananca pana te simti satul in proportie de 80 %.

La micul dejun, japonezii servesc cate o supa traditionala-Miso (preparata din tofu, alge uscate si putina ceapa verde sau praz).

Click pe aceeasi tema:  Ce nu ti-a spus nimeni despre sforait!

Alimentele se prelucreaza termic intr-o maniera blanda (cat mai putin).

Painea este inlocuita cu orez.

Si deserturile sunt repartizate in portii mici. Desertul tipic japonez consta in salata de fructe asortate, frumos asezate pe platou. Japonezii degusta si ei delicatesele occidentale cum ar fi inghetata, dar in cantitati foarte mici. La fiecare masa japonezii servesc cate un pahar mare de ceai verde, care este savurat, pe indelete.

Secretele japonezilor

1.Fiecare fel de mancare se mananca incet, cu inghitituri mici, mestecand bine hrana, savurand aromele fiecarui preparat.

2.Mancarea se serveste in boluri sau pe farfurii mici. Nutritionistii japonezi sustin ca europenii dornici sa urmeze o astfel de dieta, folosind minusculul bol destinat hranei, sunt tristi o vreme, pana se obisnuiesc cu noul stil de hrana.

  1. Japonezii isi alcatuiesc cu grija meniul zilnic, deoarece ei tinand seama de un celebru dicton care spune ca :Atunci cand mananci ceva care-ti place, viata ti se prelungeste cu 75 de zile.
  1. Dieta japoneza nu este un regim care se limiteaza la sase saptamani sau la sase luni pentru a piede in greutate, ci inseamna un nou stil de viata care trebuie adoptat.

5.Ciocolata, cartofii si prajiturile se inlocuiesc cu alternative : fructe, legume si supe.

  1. Orezul alb trebuie si el inlocuit cu soiul brun.
  1. Un studiu demonstrativ, efectuat la Universitatea Pennsilvania, a dovedit ca strategia reducerii treptate a portiilor de alimente poate fi tolerata fara probleme. Cercetatorii au servit zilnic unui lot de femei portii de hrana mai mici cu 25 la suta, apoi cu 30 la suta, in comparatie cu cantitatile cu care se hraneau in mod obisnuit. La sfarsitul cercetarii, subiectii studiului consumau doar 800 de calorii si nu simteau nevoia sa manance mai mult.
  1. Daca mancam portii mici la masa vom scapa de surplusul de kilograme. Studiile realizate pe tema cantitatii de alimente audemonstrat ca atunci cand primim portii mari de mancare le mancam, chiar daca nu ne este foame.

 









Click pe aceeasi tema:  RUJUL perfect? Afla cum sa il ALEGI!
spre