Scenariu socant in cazul mortii lui Condrea! Controlul asupra masinii putea fi preluat de la distanta!

Moartea brutala a lui Dan Condrea putea sa fie determinata cu ajutorul unei tehnologii folosite in prezent pe drone, a explicat un specialist in aeronautica. Cea mai noua ipoteza in cazul morţii brutale a patronului Hexi Pharma, Dan Condrea, arunca in aer ideea de sinucidere.

Pana la concluziile anchetatorilor, materializate intr- un rechizitoriu trimis in instanta spre solutionare, inginerul Simion Dascalu, seful Centrului European de Afaceri, Inventica si Cercetare (CEAIC), avanseaza o ipoteza potrivit careia masina lui Dan Condrea putea fi „dirijata” in copac cu ajutorul unei tehnologii prezente in echipamentele UAV (n.r. – Unmanned Air vehicle – drona aeriana) sau UGV (n.r. – Unmanned Ground Vehicle – vehicul terestru fara operator), folosite atat de catre autoritatile de stat, cat si de catre companii private. „La intrebarea daca putea fi simulat accidentul, raspunsul este da. Masina putea fi comandata de la distanta”, a declarat ing. Simion Dascalu in exclusivitate pentru EVZ.

Ipoteza lansata de Simion Dascalu, care este si expert independent al Comisiei Europene pe probleme de aeronautica, presupune ca pe autoturismul Opel Astra J putea fi montat de catre o mana criminala respectivul dispozitiv folosit pe UAV sau UGV, care fac ca acesti roboti sa execute misiuni apoi sa se intoarca la baza, sistem compus dintr- un radioemitator si o telecomanda. in aceasta ipoteza, dispozitivul ar fi trebuit sa fie cuplat la computerul de bord al masinii, astfel incat sa preia controlul, ori sa altereze comenzile acesteia.

Loading...

Daca masina avea un sistem care sa permita soferului deplasarea pe pilot automat pe o perioada scurta, el (n.r. – sistemul) putea fi adaptat in asa fel incat masina sa se loveasca de copaci, apoi cadavrul putea fi pus ulterior. Masina era lovita, iar el putea fi adus de oriunde”, a fost de parere expertul.

De aici, specialistul vorbeste despre doua scenarii, unul care presupune ca patronul Hexi Pharma se afla in spatele volanului, iar al doilea, in care acesta nu se afla in masina, iar moartea acestuia a fost inscenata ca accident rutier.

In primul scenariu, tehnologia folosita pe drone – dispozitiv descris de expert ca fiind de dimensiunile „unei carti de telefon”, care poate fi detasat de pe aparat si conectat la computer – interfereaza cu computerul de bord al masinii, iar prin telecomanda poate fi preluat controlul asupra comenzilor masinii, prin neutralizarea franelor sau modificarea directiei de mers.

„Daca masina avea orice sistem de asistenta pentru sofer, de exemplu pastrarea distantei fata de masina din fata sau pastrarea directiei pe drum drept, aceste facilitati pot fi «corectate » prin acel dispozitiv”, a declarat Dascalu. Unul dintre martori a declarat pentru EVZ ca a observat ca masina lui Condrea era urmarita indeaproape „de o masina gri-sobolan” care „parea ca il impinge”, iar Condrea parea ca fugea de acel autoturism.

Potrivit celui de-al doilea scenariu avansat de Simion Dascalu, accidentul putea fi „simulat” cu ajutorul dispozitivului folosit pe drone, iar trupul putea fi „plantat” ulterior: „Exista si tractoare agricole, nu numai drone, care ara si cand apesi pe un buton vin unde vrei tu, folosindu- se de coordonatele GPS. La drone operatiunea se cheama homing”, a mai spus specialistul, explicand ca in acest scenariu radioemitatorul s-ar fi aflat la locul impactului, iar dispozitivul era conectat la computerul de bord al masinii. Acest ultim scenariu ar putea explica diferenta dintre modelul masinii surprinse de camerele video (Opel Astra H) la ora 18.23 si cel a carui epava a fost ridicata dupa accidentul produs in jurul orei 18.30.

Potrivit inginerului Simion Dascalu, tehnologia care permite comanda la distanta a unui vehicul este veche, din 1965.

Loading...
spre