Acasă Stirile zilei S-a descoperit ce au in comun Facebook si Coca Cola!

S-a descoperit ce au in comun Facebook si Coca Cola!

Urmareste-ne pe Facebook pentru cele mai importante stiri

Obezitatea si pierderea vietii private vor fi, secolul acesta, ceea ce a fost fumatul in secolul trecut. Coca Cola, PepsiCo, Nestlé, McDonalds si alte firme ale caror venituri provin din vanzarea de produse cu continut inalt de zahar sau grasimi, alaturi de cele precum FaceBook, Google sau Twitter, care depind de captarea informatiei personale a utilizatorilor pentru a o vinde apoi mai departe, se vor confrunta cu probleme similare celor pe care le-au avut companiile producatoare de tigari, noteaza ziarul El Pais.

500 de oameni de stiinta din 50 de tari au publicat raportul „The Global Burden of Disease” in care arata ca, intre 1990 si 2010, obezitatea a crescut cu 82% (in tarile din Orientul Mijlociu cresterea a fost de 100%).

„Copiii mureau inainte din cauza infectiilor, combatute acum cu ajutorul vaccinurilor, noul flagel de azi este insa obezitatea iar copiii sufera consecintele”, a explicat Ali Mokdad, unul din autorii studiului.

In ultimul deceniu, oamenii au fost afectati de boli si tulburari care deriva din excesul de greutate. Azi in SUA, unul din trei adulti si unul din cinci copii sunt clinic obezi. Companiile argumenteaza ca greutatea nu deriva din ceea ce mancam, ci este rezultatul mai multor factori.

„Televiziunea, jocurile video si urbanizarea sunt mai responsabile de excesul de greutate decat produsele noastre”, spun ele.

In secolul trecut, mult timp, companiile producatoare de tigari au reusit sa impiedice sa se faca legatura intre cancer si fumat. Directorul stiintific al Comitetului pentru Investigatii ale Industriei Tutunului (CIIT) scria in 1957 ca „incidenta oricarui tip de cancer este complexa si greu de analizat. Nimeni nu a stabilit ca fumul sau vreuna din componentele sale provoaca cancerul la om”. Azi se stie ca aceasta afirmatie este falsa, ceea ce producatorii de tigari il stiau deja.

Michael Mudd, fost vicepresedinte la compania Kraft, care vinde alimente si bauturi, vrea sa constietizeze oamenii de acest lucru. Sunt multi factorii care determina obezitatea, dar aceste companii sunt principalele vizate. Nu numai ca ele satisfac cererea consumatorilor, dar fac eforturi pentru a spori frecventa consumului si a cantitatilor ingerate. Mudd avertizeaza:

„Asa cum lobby-urile armelor din SUA dau vina pe bolile mentale si pe jocurile video violente pentru a distrage atentia de la pericolul pe care il reprezinta armele de foc, tot asa industria alimentara denunta viata sedentara si televiziunea drept cauza a obezitatii. Nu trebuie sa cadem in aceasta capcana”.

Sursa: agerpres.ro