Principalele ALIMENTE care scad eficient COLESTEROLUL rau

Tot mai multi oameni au probleme cu colesterolul, de aceea este indicat ca, indiferent de varsta, sa-ti verifici anual nivelul colesterolului si al trigliceridelor, iar daca acestea sunt mai mari decat este normal ar trebui sa vorbesti cu un specialist sa vezi ce trebuie schimbat in stilul tau de viata. Oricum, cel mai bun sfat pe care il ofera medicii este ca mai bine sa previi decat sa tratezi.

1. Nucile, migdalele si alunele sunt principalii combatanti in lupta cu colesterolul

Aceste alimente sunt bogate in acizi grasi nesaturati, in fibre, minerale, vitamine si alte elemente precum antioxidantii. Potrivit unui studiu realizat la Universitatea Loma Linda din California, persoanele care au consumat in medie 67 g de migdale, nuci sau alte fructe cu coaja tare, pe zi, au inregistrat o scadere cu pana la 5,1% a nivelului total de colesterol . La cercetare au participat 583 persoane cu niveluri scazute sau ridicate ale colesterolului.

Trigliceridele, grasimile care circula in sange si provin mai ales din asimilarea corpilor grasi, a zaharurilor si a alcoolului, au scazut cu 10,2% la participantii care aveau niveluri ridicate (cel putin 150 mg/dl), dar cu mai putin la cei cu niveluri mai mici. Ai grija ca alunele pe care le consumi sa nu fie sarate ori imbracate in ciocolata, caramel sau zahar.

2. Pestele scade nivelul colesterolului, cat ai zice peste

Loading...

Adauga in meniul saptamanal pestele. Specialistii in nutritie recomanda pestele ca un inlocuitor mult mai sanatos al carnii. Datorita continutului bogat in omega 3, consumul de peste ajuta la scaderea presiunii sangelui si scade riscul dezvoltarii unor cheaguri de sange. In plus, uleiul de peste sau acidul gras omega 3 este indicat si in cazul oamenilor care au suferit deja un infarct, intrucat reduce riscul mortii subite.

Doctorii recomanda ca pestele sa fie consumat cel putin de 2 ori pe saptamana.

Cel mai ridicat nivel de omega 3 se gasete in urmatorii pesti: macrou, pastrav, hering, sardine, ton alb si somon.

Cele mai bune optiuni pentru pregatirea pestelui sunt: fierberea si gratarul.

Doar astfel va fi evitata adaugarea in mancare a unor grasimi nesanatoase. In cazul in care nu esti un iubitor al pestelui, poti obtine necesarul de omega 3 din suplimentele alimentare. Insa in acest caz, vei fi vaduvit de alti nutrienti importanti, precum seleniu, care se gaseste in carnea de peste. Daca te hotarasti sa folosesti suplimentele alimentare, ai grija la meniul zilnic: multe legume si carne slaba.

3. Foloseste uleiul de masline, fara sa ai teama de colesterol

Acesta contine un mix de antioxidanti care scad colesterolul rau (LDL), insa nu are nici un efect asupra celui bun (HDL). Doctorii recomanda 2 linguri pe zi, de ulei de masline, in locul grasimilor nesanatoase pe care le consumai inainte. Inima ta sigur iti va multumi. Poti sa inlocuiesti si untul cu acest produs mult mai sanatos. De asemenea, poti utiliza uleiul pentru asezonarea legumelor favorite ori pe post de dresing in salate, alaturi de otet.

Atentie insa, uleiul de masline este bogat in calorii, de aceea nu trebuie consumat in cantitati industriale!

Pentru a beneficia de toate efectele pe care le are uleiul de masline in scaderea colesterolului rau, trebuie sa alegi uleiul extravirgin, care este mai putin procesat si contine mai multi antioxidanti benefici inimii.

Totodata tine minte, ca sticlele care au pe eticheta cuvantul light, indica faptul ca uleiul este trecut prin mai multe procese tehnice decat cel extravirgin sau virgin si este mai deschis la culoare, dar nu mai sarac in grasimi potrivit mayoclinic.com.

Loading...
spre