Acasă Stirile zilei Justitia Politia Capitalei confirma: Politistul care a murit facea parte din coloana oficiala...

Politia Capitalei confirma: Politistul care a murit facea parte din coloana oficiala a lui Oprea. Detalii incredibile ies la iveala

Urmareste-ne pe Facebook pentru cele mai importante stiri

Politistul care a murit, marti seara, dupa ce a cazut intr-o groapa asigura fluidizarea traficului pentru coloana oficiala a vicepremierului Gabriel Oprea, precizeaza Politia Capitalei.

Intr-un comunicat de presa, Politia Capitalei face precizari referitoare la accidentul din 20 octombrie in urma caruia si-a pierdut viata politistul in varsta de 28 de ani, Gigina Bogdan Cosmin, dupa ce a cazut intr-o groapa.

„Politistul se afla in exercitarea atributiunilor de serviciu specifice politiei rutiere, conform reglementarilor legale in domeniu, fiind angrenat in dispozitivul mobil si fix de fluidizare a traficului rutier in municipiul Bucuresti, asigurand deplasarea in siguranta, a unei coloane oficiale, precum si a celorlalti participanti la trafic.

Coloana oficiala a viceprim–ministrului pentru securitate nationala, ministrul afacerilor interne, de care demnitarul beneficia in conditiile legii, se deplasa cu o viteza adaptata la conditiile meteo si de trafic existente, pe traseul Baneasa – P-ta. Presei Libere – Arcul de Triumf – P-ta. Charles de Gaulle – P-ta. Victoriei – Bd. Uranus – Str. Stirbei Voda, dupa ce acesta participase la o activitate in cadrul unei institutii din domeniul securitatii si ordinii publice.

Imediat dupa producerea accidentului, coloana oficiala s-a oprit la fata locului si au fost dispuse masuri pentru mobilizarea echipajelor medicale in vederea acordarii primului-ajutor, politistul fiind transportat la Spitalul Universitar de Urgenta Bucuresti. Ministrul afacerilor interne a comunicat cu secretarul de stat Raed Arafat si cu ceilalti decidenti din conducerea MAI, pentru interventia de urgenta a echipajelor SMURD si informarea permenenta in legatura cu evolutia situatiei. S-a tinut legatura cu echipajele SMURD si cu Spitalul Universitar, iar ministrul de interne a fost permanent informat.

La locul producerii accidentului existau elemente de semnalizare a lucrarii, dar cu privire la modul in care erau amplasate, daca respectau sau nu normativele legale, urmeaza a se stabili pe parcursul anchetei aflate in instrumentarea Parchetului de pe langa Tribunalul Bucuresti.

Mentionam ca toate circumstantele producerii accidentului fac in prezent obiectul unui dosar penal, aflat in competenta procurorilor. Intregul colectiv al Politiei Capitalei este alaturi de familia colegului nostru, fiind profund indurerat de tragicul eveniment.”

Politistul avea 28 de ani, era casatorit si lucra de 8 ani in Ministerul Afacerilor Interne. El a incetat din viata la Spitalul Universitar de Urgenta Bucuresti, unde a fost transportat dupa ce, in seara de 20 octombrie, a fost implicat intr-un accident in timp ce se afla in misiune.

Potrivit martorilor, politistul a pierdut controlul asupra motocicletei si nu a mai putut evita impactul cu gardul ce imprejmuia o groapa sapata in asfalt.

Conform Biroului de presa al Politiei Capitalei, incidentul s-a produs pe strada Stirbei Voda din Bucuresti, iar groapa fusese sapata de o companie de gaze.

Ce spune liderul de sindicat

Liderul SNPPC, Dumitru Coarna, a spus ca „pe ploaie si la 10 grade Celsius, politistul nu avea ce cauta pe strada cu motocicleta, iar cei are au autorizat misiunea trebuie sa raspunda in fata procurorilor pentru aceasta alegere”. Coarna a mai precizat ca lucrarile de pe strada Stirbei Voda, unde a avut loc tragedia, nu ar fi fost semnalizate corespunzator.

„Politistul se afla intr-o coloana oficiala a domnului viceprim-ministru Gabriel Oprea, era deschizator. Am vorbit cu colegii lui care mi-au spus asta. Asa s-a intamplat ce s-a intamplat. In primul rand motocicleta nu trebuia scoasa in strada pe o asemenea vreme, erau 10 grade Celsius si ploua. Conducerea profesionala a Politiei Rutiere nu trebuia sa scoata motocicleta sub 15 grade Celsius si pe ploaie. Aveau suficiente masini, circa 5.100 pe Ministerul de Interne, iar zile trecute au primit inca 400 de masini noi. Ei trebuie sa explice procurorilor de ce au decis sa scoata motocicleta”, a declarat Dumitru Coarna, conform Hotnews.

Ministerul de Interne nu a comunicat pozitia ministrului Gabriel Oprea pe acest subiect.

Groapa de la intersectia bulevardului Stirbei cu Calea Plevnei, in care a intrat politistul de la Politia Rutiera si a murit, a fost astupata cu nisip, urmand sa fie asfaltata. Potrivit informatiilor furnizate de Primaria Capitalei, groapa a fost facuta de Distrigaz, care a intervenit la o avarie, iar lucrarea trebuia terminata pana pe 21 octombrie.

Detalii incredibile

Stiripedia.ro relateaza cu nume si detalii ce s-a intamplat marti seara.

“Coloana s-a constituit in jurul orei 18.40. Obiectivul era ghidarea masinii in care se afla vicepremierul Oprea spre casa. Trei autospeciale faceau parte din aceasta coloana. Motocicleta condusa de Bogdan Cosmin Gigina, masina lui Gabriel Oprea si un VolksWagen Passat pe postul de inchizator de coloana. In ultima masina se afla si seful de dispozitiv, subcomisarul Gatan. In fiecare intersectie pe unde trecea coloana erau posturi fixe de dirijare. Politistii care aveau statiile deschise pe canalul de comunicatii al coloanei au auzit vocea ofiterului Gatan cum striga. „Mai repede, mai repede, parca dormiti”. In momentul impactului, motocicleta condusa de Bogdan Gigina avea peste 100 km/h.”, scrie stiripedia.

“In momentul in care Gigina a pierdut controlul motocicletei si a intrat in gardurile care delimitau lucrarile se afla la aproximativ 300 de metri de masina lui Gabriel Oprea. Autospeciala Ministerului Afacerilor Interne condusa de soferul lui Oprea a oprit in apropiere de accident. Soferul a deschis usa si a dat sa coboare ca sa-i dea colegului sau primul ajutor. Dupa cateva secunde a revenit cu mainile pe volan si a demarat mai departe in tromba; in viteza si mai mare decat pana atunci. Scena a fost descrisa de mai multi politisti in discutii separate. La locul accidentului a ramas ofiterul Gatan. Masina lui Oprea si-a continuat singura traseul dar tot cu sirene si girofar.”

“De dimineata, seful Brigazii rutiere, comisar-sef Cristian Crai a facut revista de front cu politistii din serviciu. Nemultumiti de felul in care au comunicat ofiterii de presa accidentul, cativa politisti s-au revoltat. Cristian Crai le-a explicat subalternilor: „Procurorul stie adevarul, toti stim adevarul, dar e mai bine asa. Pentru toata lumea”.