Olimpiada de la Soci se transforma intr-un cosmar pentru sponsori. Astfel, Coca – Cola a fost fortata sa opreasca aplicatia interactiva care permitea suporterilor sa scrie mesaje pe cutiile de Coca-Cola pentru a-si spirjini sportivii olimpici. Masura vine la doar cateva zile dupa ce activistii penru drepturile gay-lor (LGBT) au deturnat campania, indemnand oamenii din intreaga lume sa foloseasca cutiile pentru a evidentia brutalitatea legislativa anti-gay din Rusia si demonstratia a ceea ce activistii numesc lipsa tacita de ingrijorare a Coca Cola cu privire la legile anti – gay din Rusia.

McDonalds, intre timp, a postat un hashtag menit sa ridice moralul sportivilor americani , # CheerstoSochi, care a fost preluat si deturna de catre activistii LGBT si folosit de oameni din intreaga lume – tradus in japoneza, germana, franceza si rusa – pentru a evidentia represiunea Rusiei si sponsorizarea McDonalds a jocurilor de la Soci. Ronald McDonald a fost transformat intr-un model al urii, in timp ce Procter & Gamble este acuzat de sprijinirea unui alt tip de curatenie, altul decat cu sapunuri si detergenti.

Nu se poate spune ca sponsori olimpici n-au fost avertizati. In luna august, Human Rights Campaign a cerut sponsorilor olimpici sa ia masuri specifice in lumina legii privind „propaganda gay” in Rusia. Actiunile enumerate erau, inclusiv, condamnarea in mod clar a legislatiei anti – gay din Rusia, punerea de presiune asupra Comitetului Olimpic International si sprijinul comunitatii LGBT din Rusia etc.

Companiile n-au facut practic nimic, iar in consecinta se confrunta acum cu atacuri si campanii fara precedent prin toate canalele din social media.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.