Acasă Stirile zilei Muncitorii din Portul Constanta pusi pe rascoala: Victor Ponta, Dan Sova si...

Muncitorii din Portul Constanta pusi pe rascoala: Victor Ponta, Dan Sova si Radu Mazare stiu despre port ca e un cuvant din patru litere

Urmareste-ne pe Facebook pentru cele mai importante stiri

Muncitorii din Portul Constanta ameninta cu revolta daca statul va transfera acest obiectiv de interes national in subordinea lui Radu Mazare. Sunt pregatiti sa blocheze intrarile cu utilaje si sa construiasca baricade, pentru a nu-i permite primarului Constantei sa intre pe teritoriul portului.

„Victor Ponta, Dan Sova si Radu Mazare stiu despre port ca e un cuvant din patru litere. Atat si nimic mai mult”, declara presedintele Federatiei Nationale a Sindicatelor Portuare, Mircea Burlacu, potrivit Mediafax.

Mitingul la care au participat aproximativ 2.000 de angajati din Portul Constanta care se opun intentiei ca municipalitatea sa mai primeasca alte 13% din actiunile portului s-a incheiat dupa aproximativ doua ore, oamenii avertizand Guvernul ca daca nu renunta la acest proiect vor opri lucrul in port.

Pe durata protestului, oamenii, care au avut pancarte cu mesaje precum „Portul Constanta nu este harem”, „Portul Constanta nu e car alegoric”, „Apropo, domnul Ponta, cand va apucati sa guvernati?”, „Jos labele de pe port”, au suflat in vuvuzele, au batut in tobe si in butoaie si au scandat „Jos Guvernul”, „Jos Mazare”, „Demisia”.

La actiunea de protest a luat parte si presedintele Blocului National Sindical, Dumitru Costin, care le-a spus manifestantilor ca decizia de transfer a actiunilor Portului Constanta ar fi trebuit luata dupa o consultare cu sindicatele astfel incat sa fie gasita o solutie care sa multumeasca pe toata lumea.

El i-a acuzat pe guvernanti ca atunci cand erau in opozitie s-au angajat in fata liderilor de sindicat ca vor modifica legislatia muncii odata ce vor ajunge la putere, dar nu au facut acest lucru.

Costin a mai spus ca PSD s-a aliat „cu principalii locotenenti ai guvernului Boc care au mutilat legislatia muncii si au taiat drepturile salariale”, spunand ca se refera la UNPR si UDMR.

„Demnitari ai statului roman, domnule prim-ministru Victor Ponta, domnule ministru Dan Sova, daca veti semna orice fel de act prin care sa luati decizia care apartine statului si sa i-o dati lui Radu Mazare, Portul Constanta se va opri din lucru”, a spus presedintele Federatiei Nationale a Sindicatelor Portuare, Mircea Burlacu, in fata manifestantilor.

El a mentionat ca daca acest transfer se va realiza, Radu Mazare nu va mai putea intra in port pentru ca angajatii portuari vor bloca toate intrarile cu utilaje.

Mircea Burlacu a mai spus ca oamenii nu il mai vor pe Radu Mazare in fruntea Primariei Constanta si a cerut demisia acestuia.

Aproximativ 300 de angajati portuari, membri ai FNSP, au protestat si la inceputul saptamanii trecute, timp de trei zile, in fata sediului Administratiei Porturilor Maritime, solicitand ca Ministerul Transporturilor sa ramana actionar majoritar in port.

Presedintele Traian Basescu afirma, recent, ca a da „un port care face investitii de 500 de milioane in ultimul an lui Mazarica, clovnul national”, este „un element de dispret pentru interesul national”.

De asemenea, Basescu spunea ca „ultima aventura pe care se pregateste sa o livreze premierul Ponta” este o Hotarare de Guvern de transfer al unui pachet de actiuni ale Portului Constanta catre Primaria condusa de Radu Mazare, calificand demersul drept „o ilegalitate majora”.

Ulterior, premierul Victor Ponta declara ca presedintele Traian Basescu este cel care are interese personale legate de Portul Constanta si nu doreste eliminarea actelor de coruptie din acea zona, pentru a proteja firmele care l-au ajutat in prezent si a nu raspunde pentru neregulile savarsite ca ministru.

In 1 mai, premierul Victor Ponta, aflat in vizita la Constanta, spunea ca procedura de transfer a actiunilor Portului Constanta catre Consiliul Local va continua, chiar daca exista riscul „sa se supere” anumite persoane, el sustinand ca portul se va dezvolta mai bine dupa ce o parte din actiuni vor fi listate la bursa.

In prezent, Ministerul Transporturilor este actionar majoritar la Administratia Porturilor Maritime Constanta, cu 60 la suta din actiuni, Fondul Proprietatea detine 20 de procente si tot 20 de procente are si Consiliul Local Municipal.

Guvernul si autoritatile locale propun ca structura actionariatului APM sa fie urmatoarea: 33 la suta Consiliul Local Constanta, 33 la suta Ministerul Transporturilor, 20 la suta Fondul Proprietatea si 14 la suta din actiuni sa fie listate pe Bursa.