Muncesti toata ziua in fata calculatorului? Vezi cum scapi de durerile de spate

Computerul a devenit principalul obiect in jurul caruia se invarte munca majoritatii oamenilor. Dupa opt-zece ore la birou, in fata unui calculator, chiar si persoanele tinere se resimt, iar problemele de postura duc la dureri de spate, care pot ajunge pana la spondiloza sau chiar hernie de disc.

Pozitia in care stam in fata calculatorului este aproape intotdeauna defectuoasa, spun medicii. Fie ca scaunul nu este suficient de ergonomic, fie ca ecranul calculatorului nu este suficient de aproape, pozitia corpului are de suferit.

”Aceste lucruri provoaca proiectia anterioara a cefei, adica ne determina sa aplecam capul inainte, curband exagerat coloana cervicala. De asemenea, daca scaunul nu are brate si cotul nu are pe ce sa se sprijine, iar tastatura nu este in continuarea mainii pot sa apara dureri la nivelul coatelor, al umerilor sau al pumnilor”, explica dr. Iulia Belc, medic primar recuperare medicala, medicina fizica si balneologie la BioOrtoclinic, conform Jurnalul.

De altfel, munca in fata calculatorului implica si alte riscuri pentru sanatate. Printre acestea, potrivit specialistului, se numara afectarea circulatiei de intoarcere, care are ca efect umflarea picioarelor. si ochii au de suferit, din cauza timpului indelungat petrecut in fata ecranului – devin rosii, obositi, dau senzatie de usturime sau de arsura. Problemele de somn si de concentrare apar tot din cauza ca petrecem prea mult timp in fata calculatorului.

Click pe aceeasi tema:  Cele 50 de lucruri care te vor ajuta sa intelegi corpul tau si sa ai o viata mai sanatoasa!

”Toate aceste lucruri pot fi ameliorate sau evitate daca in momentul in care apar durerile de coloana facem un consult medical pentru o evaluare corecta si, eventual, pentru urmarea unui tratament profilactic de prevenire a tulburarilor de statica si a durerilor vertebrale. Decompresiile, mobilizarile, gimnastica medicala asistata, fizioterapia sau masajul pot ameliora problemele coloanei vertebrale cauzate de timpul prea lung petrecut in fata calculatorului”, subliniaza specialistul clincii de vertebrologie.

Dr. Belc mai spune ca ar fi ideal sa asociem toate aceste lucruri cu sport sau cateva ore de miscare, macar in weekend, daca in cursul saptamanii nu sunt posibile plimbarile pe jos sau cu bicicleta, inotul sau exercitiile de sala. in plus, este foarte important sa stim cum sa stam corect la birou, in fata calculatorului.

Click pe aceeasi tema:  Secretul respiratiei care iti alunga gandurile rele!

Iata cateva din regulile pe care trebuie sa le respecte cei care muncesc toata ziua la birou:

– Scaunul trebuie sa aiba spatar inalt si drept, dar si brate, pentru a avea pe ce sa sprijinim coatele la nivelul de inaltime al tastaturii.

– Distanta fata de desktop trebuie sa fie la nivelul unei lungimi de brat.

– Este foarte important ca picioarele sa se sprijine pe o treapta, fie ea speciala pentru acest lucru sau realizata, de exemplu, din cateva topuri de hartie.

– Aceasta pozitie de lucru trebuie intrerupta prin pauze succesive, la interval de 45-50 de minute, in care sa incercam sa ne miscam si chiar sa facem cateva exercitii de intindere pentru coloana cervicala si pentru cea lombara, precum si pentru restabilirea circulatiei optime la nivelul picioarelor – miscari de pedalare si de rotatie a gleznelor, scuturari usoare.

spre