Gustul exotic si mirosul inconfundabil al portocalelor ne fac mai frumoase zilele de iarna. In plus, portocalele (numite si „soarele iernii” datorita superbei nuante de portocaliu-auriu) au si beneficii remarcabile pentru sanatatea noastra si specialistii ne recomanda sa le consumam in plin sezon. Iata cateva motive pentru care trebuie sa includem portocalele in alimentatia noastra:

Portocalele au un continut ridicat de vitamina C, vitamina ce protejeaza impotriva actiunii nocive a radicalilor liberi. In plus, vitamina C si antioxidantii care se gasesc in portocale intaresc sistemul imunitar al organismului, ajutandu-l sa lupte impotriva bolilor.

Portocalele previn aparitia cancerului prin continutul lor de limonoide. Conform anumitor cercetari, in compozitia portocalelor se gaseste un compus numit D-limonen ce poate preveni aparitia anumitor forme de cancer precum cancerul la plamani, cancerul la san, cancerul de piele, cancerul la stomac si la colon etc.

Portocalele contin peste 170 de fitochimicale si peste 60 de flavonoide, multe avand puternice proprietati antiinflamatorii si antioxidante.

Portocalele contin tiamina (B1), riboflavina (B2), niacina (B3), vitamina B6, acid folic, acid pantotenic, fosfor, magneziu, mangan, seleniu, cupru, vitamina C.

In compozitia portocalelor se afla si potasiul, un mineral cu o functie importanta in functionarea optima a inimii, dar si a activitatii nervoase si musculare.

Portocalele contin si fibre si de aceea ajuta la scaderea nivelului de colesterol din sange. In acelasi timp, fibrele din portocale stimuleaza sucurile digestive, fiind astfel eficiente impotriva constipatiei.

Consumul de portocale are si un efect benefic asupra pielii. Portocalele abunda in betacaroten, un antioxidant puternic ce impiedica imbatranirea celulara si protejeaza pielea impotriva radicalilor liberi.

Portocalele si mai ales sucul de portocale contribuie la prevenirea aparitiei bolilor la rinichi, dar si la reducerea formarii de pietre la rinichi. Consumati insa cu moderatie sucul de portocale caci acidul din suc poate dauna smaltului dintilor.

Portocalele sunt bogate in polifenoli, antioxidanti ce lupta impotriva imbatranirii pielii, protejand in acelasi timp si impotriva infectiilor virale.

Consumul de portocale contribuie si la mentinerea vederii caci portocalele contin carotenoizi. Acesti compusi speciali sunt convertiti ulterior de catre organism in vitamina A, prevenind astfel degenerarea maculara oculara. In plus, potasiul si vitamina C care se regasesc in compozitia portocalelor au si ele efecte benefice asupra vederii.

Portocalele previn aparitia bolilor de inima si regleaza tensiunea arteriala. Hesperidina reduce nivelul de colesterol din sange si impiedica depunerea sa pe artere, protejand astfel impotriva bolilor cardiovasculare. Mai mult, magneziul din magneziul din portocale contribuie si el la mentinerea unei tensiuni arteriale bune.
Creierul beneficiaza si el de pe urma consumului de portocale. Acidul folic continut de portocale ajuta la dezvoltarea si mentinerea sanatatii creierului, fiind de aceea recomandate chiar si femeilor insarcinate.
Ca orice fruct, portocalele contin si zaharuri. Au un indice glicemic rezonabil, de 40, fiind de aceea indicate chiar si persoanelor care sufera de diabet (consumate bineinteles cu moderatie).

sursa: RADOR

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.