Cel mai cunoscut nutritionist arata ca pana si mancarea are nevoie de o lumina potrivita si dezvaluie cum de magazinele si supermarketurile abunda de lumina rece si orbitoare.
„Vi s-a intamplat sa va uitati in oglinda in lift sau intr-o baie cu lumina de neon? Rezultatul e surprinzator de neprietenos, oricat de bine ai arata.
Dar de lumina alba si rece din cabinele de proba ce ziceti? Efectul de piele cadaverica si lipsita de tonus e garantat. Aspectul oricarui element/produs/obiect poate fi influentat major de lumina. Cu ajutorul ei poti sa indulcesti/ameliorezi/atenuezi anumite aspecte sau, din contra, sa exagerezi/sa scoti in evidenta/sa dramatizezi.
Cand vine vorba despre mancare lumina poate sa-i fie prieten sau dusman, efectul ei avand impact major asupra calitatii respectivului produs. si nu doar mancarea „sufera” din cauza luminii, ci si apetitul nostru.
Intr-un fel avem pofta de mancare si savuram un preparat daca lumina e optima (ca intensitate si culoare) si cu totul alta experienta vom avea daca lumina e rece, orbitoare, violenta.
Nu e un secret ca atmosfera intima, calda, relaxata, e in primul rand determinata de lumina. O iluminare medie ca intensitate, cu o lumina alba calda ce bate preponderent pe masa (nu pe capul mesenilor) este ideala pentru mancat.
Extrema cealalta, cand lumina este insuficienta sau difuza, nu este avantajoasa- nu te poti bucura plenar de mancare daca nu vezi ce e in farfurie. Nici lumina zilei, cat de naturala ar fi, nu este mereu de dorit. E nevoie de perdele, draperii, umbrele sau jaluzele ca sa putem filtra si pondera lumina orbitoare a soarelui, doar atunci masa va fi o placere.
Concluzia e ca lumina prietenoasa ne face bine si noua si mancarii. Singura nedumerire pe care o am este de ce exista doar lumina rece si orbitoare in toate spatiile de alimentatie publica, magazine si supermarketuri? stiu, am ghicit! Pentru ca lumina excesiva stimuleaza. Si indeamna la supraconsum. P. S. mic sfat pentru atunci cand va probati: oglinda sprijinita de perete, usor inclinata spre baza, are efect de slabire”, scrie Mihaela Bilic pe Facebook.