„Povestea cu slabitul capata uneori veleitati de film politist: cine e vinovatul, unde se ascunde criminalul, cum descoperim indiciile, pe cine sa banuim? De multe ori suntem pierduti, nu intelegem ce se intampla, pistele se infunda, enigma ramane nedezlegata.

Sa fie combinatiile dintre alimente? Sau ritmul/orele de masa? Dulciurile? Painea?

In principiu situatia merita simplificata si cercetata pe 3 directii: ne ingrasam din carbohidrati, din caloriile concentrate in grasimi si din cantitatea mare de mancare.

1- carbohidratii ingrasa prin 2 mecanisme: fainoasele(amidonul) daca depaseste o portie cat palma si fructoza(zahar, suc de fructe, miere, alcool) indiferent cat de putin am manca.

2- grasimile au multa energie concentrata intr-un volum mic(dublu decat zaharul) asa ca ne putem pacali usor la cantitate cand mancam „putin” ulei, unt, alune si migdale, cascaval, salam sau produse de patiserie

Cand am clarificat acesti 2 suspecti, cand am scazut fainoasele la o felie de paine(sau 2 linguri orez/cartof), cand dulciurile ajung sa fie consumate foarte rar, cand am invatat sa masuram uleiul cu lingura sau sa-l inlocuim cu sos de rosii sau de iaurt, nu mai ramane decat cantitatea – portii mai mici sau mese mai putine.

Alti vinovati nu exista, oricat am cauta. Asa ca in filmul politist „cine mi-a omorat silueta” va invit sa descoperiti cu atentie si rabdare criminalul, el se ascunde in farfuria voastra si uneori pare atat de nevinovat:)”, scrie nutritionistul Mihaela Bilic pe Facebook.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.