Metro Cash&Carry România, cel mai mare jucător din comerţ, a venit pe piaţă cu un program de franciză pentru magazinele din comerţul tradiţional, atacând astfel o piaţă pe care activează 70.000 de jucători, cu afaceri estimate anual la 7 – 8 miliarde euro.

În prezent aproximativ 200 de ma­ga­zine din comerţul tradiţional au semnat contractul de franciză cu compania germană. Proiectul Metro, menit să organizeze retailul tradi­ţio­nal poate fi o încercare a germanilor de a-şi fideliza baza de clienţi existentă şi chiar de a o lărgi, în condiţiile în care principalii clienţi ai companiei sunt chiar aceste magazine din comerţul tradiţional.

Acest proiect este lansat într-o perioadă în care cifra de afaceri a companiei a fost afectată de situaţia economică dificilă şi de scă­derea consumului, astfel că Metro Cash & Carry a pierdut în ultimii patru ani vânzări de 400 mil. euro. Mai mult, în aceeaşi perioadă 6.000 de magazine tradiţionale – chioşcuri şi alimentare de bloc – s-au închis, factor care ar fi putut avea un impact şi în cifra de afaceri a grupului german.

Acest segment de piaţă a fost cel mai afectat de situaţia economică şi a pierdut clienţi în favoarea retailerilor moderni. Pro­gra­mul iniţiat de Metro Cash&Carry încear­că să creeze una dintre cele mai extinse reţe­le de comerţ local, care le-ar putea asigura germanilor un portofoliu constant.

Magazinele de bloc şi chioşcurile care vor încheia un contract de franciză cu lanţul german de magazine cash&carry va trebui să îşi remodeleze magazinele după un con­cept stabilit împreună cu Metro Cash & Carry şi să le denumească La Doi Paşi.

Citeşte mai multe despre reţeaua de magazine de cartier în franciză La Doi Paşi pe www.zf.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.