Magazinul Jumbo, liderul retailerilor de jucarii din Grecia va deschide primul sau magazin din Romania in 2014, se arata intr-un raport al companiei pentru investitori.

Retailerul si-a facut intrarea pe piata romaneasca inca din 2006, cand au deschis o subsidiara cu sediul in Crevedia. Potrivit Ministerului de Finante, societatea, care are ca activitate principala fabricarea jocurilor si jucariilor, nu a avut anul trecut activitate, raportand o cifra de afaceri de 0 lei si o pierdere neta de peste 11.000 de lei. De asemenea, firma controlata 100% de Jumbo Group nu are niciun salariat.

Tot in Crevedia este si sediul unei alte firme din cadrul a grupului, detinuta de data aceasta de Aspetto Ltd, subsidiara cipriota a Jumbo Group si care se ocupa de vanzarea de bunuri imobiliare proprii.

Conceptul Jumbo

Jumbo, o companie cu istorie de 26 de ani, a reusit sa se impuna pe piata elena printr-un concept unic si preturi mici. Actualele magazine au o suprafata medie de 8.600 de metri patrati ;i comercializeaza 5 categorii mari de produse, cu accent pe jucarii care genereaza in jur de 31% din vanzari. La Jumbo se mai vand produse adresate bebelusilor si produse sezoniere care reprezinta cate 25% din vanzari, dar si produse destinate locuintei care genereaza 11% din vanzari. Majoritatea marfurilor sunt insa foarte ieftine, intr-un magazin existand in jur de 22.000 de produse cu un pret mediu de 4,99 de euro, adica in jur de 23 de lei. In jur de 70% din produsele de pe rafturile Jumbo provin din Asia, iar 45% dintre ele apartin unor marci cunoscute.

Afacerile Jumbo

Grupul a raportat in anul fiscal 2011-2012 (1 iulie 2011-30 iunie 2012) o cifra de afaceri de 494,29 milioane de euro cu 0,88% peste nivelul inregistrat cu un an in urma, in timp ce profitul net s-au majorat cu 2,85%, pana la 97,3 milioane de euro. Aceasta in conditiile in care 50 din cele 60 de unitati ale retailerului sunt in Grecia, tara grav afectata de criza financiara din ultimii ani.

Rezultatele financiare ale grupului se explica insa printr-o politica de expansiune extrem de agresiva. Numai in anul fiscal care s-a terminat in iunie, retailerul a inaugurat 6 magazine noi, dintre care patru in Grecia si doua in Bulgaria, unde compania opera alte 5 magazine. In schimb, in Cipru au ramas cu 3 unitati.”In aceasta perioada extrem de dificila si de incerta prin care trece economia din Grecia, grupul vrea sa reitereze pozitia de lider pe piata de jucarii, produse pentru copii si cadouri. (…). Folosindu-ne de structura financiara si de infrastructura pe care am creat-o in anii trecuti am accelerat investitiile, punand accent pe zone pe care nu le-am mai acoperit pana acum, dar si pe zone unde am estimat ca magazinele noastre nu se vor canibaliza”, se mai mentioneaza in raportul catre investitori.

Continua expansiunea

Pentru JUmbo investitiile nu se vor opri aici,existand planuri clare pentru deschiderea de noi locatii pe termen scurt. Astfel, compania si-a anuntat intentia de a deschide 5 magazine nou in Grecia pana in iunie 2013, dintre care doua vor fi inaugurate in primele trei luni ale anului viitor. De asemenea, vor mai deshide un magazin in Bulgaria, tot pana in iunie 2013 si un altul in Cipru pana in iunie 2014. Despre Romania, comapania a anuntat ca prima deschidere va avea loc pe parcursul lui 2014, dar nu se specifica o perioada mai exacta.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.