Magnatul serviciilor aeriene private, Dorin Ivascu, devenit cunoscut pentru modul obscur in care a preluat aeroportul Tuzla si cu care face concurenta aeroportului de stat Mihail Kogalniceanu de langa Constanta incearca inca o data sa faca punct vama pe aeroportul privat cu care sa scoata definitiv din joc aeroportul MK.
Pe ordinea de zi a guvernului se afla o HG privind aprobarea deschiderii punctului de trecere a frontierei de stat si a biroului vamal de frontiera pe Aeroportul Tuzla, controlat de Regional Air Services, firma detinuta de omul de afaceri, Dorin Ivascu, scrie realitateafinanciara.net.
De amintit ca mogulul Ivascu sta pe bara cu acest proiect din 2012, apoi a mai avut o tentativa in mandatul ministrului Carmen Dan (in 2018). Acum insa, in context de stare de urgenta, cand MAI conduce tara si cand toata vigilenta presei este indreptata spre pandemia cu coronavirus, Ivascu pare sa fi prins avionul norocos si a scos de la naftalina din nou proiectul.
De amintit ca firma de handling Romanian Airport Service (RAS) detine fara intrerupere monopolul pe serviciile de handling de pe Otopeni si alte aeroporturi mari din tara din 1989 incoace.
Legat de acest proiect, in ultimii ani, presa centrala a tinut sa sublinieze de fiecare data si risc de securitate nationala creat de transformarea aerodromului Tuzla in punct de frontiera dat fiind ca este amplasat in preajma bazei militare americane de la Mihail Kogalniceanu.
Dorin Ivascu si-a inceput cariera in 1972 ca ghid turist la Biroul de Turism pentru Tineret (BTT), fosta structura a statului care a functionat in perioada regimului comunist. in 1978 a inceput sa lucreze ca economist la TAROM, urcând ulterior treptele ierarhice pâna la functia de director de sucursala TAROM in mai multe tari: Marea Britanie, Libia sau tari din America de Nord. Potrivit CV-ului personal, din 2006 este actionar si managing partener al Regional Air Services SRL – Aerodrom Tuzla. Potrivit unei anchete jurnalistice din 2014, Ivascu ar fi „rechin din transporturi“. „Regasim un scenariu similar la aeroportul de stat Mihail Kogalniceanu (AIMK). Compania de stat se confrunta cu o situatie financiara dezastruoasa favorabila companiei private a lui Dorin Ivascu care, la doar 100 de km departare de acesta, face profit in defavoarea aeroportului de stat. RAS Tuzla a raportat pentru 2013 profit brut de peste 1 milion de lei, la o cifra de afaceri de 37,6 milioane de lei“, noteaza sursa citata.
„Ivascu actioneaza de ani buni impotriva intereselor AIMK pentru a-si creste propriul business. De mai bine de doi ani, incearca sa obtina printr-o Hotârâre de Guvern statutul de aeroport international pentru Tuzla si sa acceseze fonduri europene pentru modernizare. De asemenea, cu sprijinul Consiliilor Judetene din Constanta si Tuzla si a unei agentii a statului – ARSVOM, a primit prin atribuire directa, fara licitatie cum s-ar fi cuvenit conform legii, trei servicii de interes general. S-a asigurat ca asediul exterior al aeroportului de stat este sustinut si din interior. Astfel, din 2013, director general este Cristian Carsium Moldovanu, omul de casa al presedintelui suspendat al CJ Constanta si un manager ostil intereselor de business ale aeroportului de stat, daca ne uitam la contractele semnate si la bilantul primul an de mandat. Doua exemple de anul acesta: contract de inchiriere cu firma de transport cargo, Aviation Services CND si cu firma de catering TD MACI Trading. A doua firma duce, printr-unul dintre proprietari, direct la Dorin Ivascu si la firma de handling a acestuia, Romanian Airport Services“, se mai arata in ancheta jurnalistica. Jurnalistii de la epochtimes-romania scriu ca „fostul ofiter al Directiei de Informatii Externe si director al TAROM de pe vremea comunismului, Dorin Ivascu, a reusit, fara mare tam-tam, sa strecoare pe ordinea de zi a Guvernului Ponta un proiect de lege privind deschiderea unui punct de frontiera privat la Tuzla, unde detine si un aeroport privat“.
Citeste mai mult pe realitateafinanciara.net.