Harta care iti arata ce iti lipseste din corp! Vezi ce carente de vitamine si minerale ai! – Cap Limpede

Harta care iti arata ce iti lipseste din corp! Vezi ce carente de vitamine si minerale ai!

Vitaminele sunt esentiale pentru sanatate si tocmai de aceea specialistii recomanda sa le incluzi in alimentatia zilnica. Ideal este sa iti iei necesarul de nutrimente din legume si fructe, iar la suplimente sa apelezi doar la recomandarea medicului, dar indiferent de metoda prin care ajung in organismul tau, aceste substante iti ajuta corpul sa se dezvolte.

Vitaminele au numeroase proprietati, accelerarea metabolismului, intarirea imunitatii si imbunatatirea digestiei fiind doar cateva dintre ele. Exista 13 vitamine esentiale: A, complexul B, C, D, E si K, pe care le gasesti in alimentele pe care le consumi. Cand organismul tau nu primeste substantele de care ai nevoie, apar simptomele neplacute, divahair.ro.

Iata ce probleme de sanatate poti avea, in functie de ce vitamine iti lipsesc!

Vitamina A

La inceput, deficienta de vitamina A nu are niciun simptom. in unele cazuri, pot aparea o stare usoara de oboseala si ameteli, dar de cele mai multe ori, simptomele sunt ignorate de pacient. Cand lipsa de vitamina A se agraveaza, creste riscul de infectii respiratorii sau gastrointestinale, apar dificultati in dezvoltarea oaselor la copii si adolescenti si infertilitate la adulti, potrivit patient.info.

Click pe aceeasi tema:  Ce spun dintii tai despre bolile si afectiunile organelor interne! Descifreaza sursa durerilor

Lipsa de vitamina A poate fi prevenita printr-o dieta bogata in ficat, cartofi dulci, morcovi, spanac, mango, rosii si piersici.

Vitamina B6

Vitamina B6 face parte din complexul de vitamine B si este esentiala pentru organism: protejeaza impotriva infectiilor bacteriene, mentine sanatos aparatul reproducator si ajuta la buna functionare a sistemului nervos si a creierului. in plus, aceasta substanta tine sub control aminoazicii din sange, care cresc riscul aparitiei bolilor de inima, previn aparitia cariilor si regleaza nivelul de sodiu si de potasiu din sange. De altfel, vitamina B6 este necesara si pentru productia de magneziu.

Click pe aceeasi tema:  Ce spune zodia ta despre starea de sanatate a organismului tau

Lipsa de vitamina B6 provoaca depresie, probleme ale pielii, inflamatii ale colonului, leziuni ale pancreasului sau insomii. Iritabilitatea, durerile de cap si slabiciunea musculara sunt alte semne ca organismul tau nu primeste suficienta vitamina B6. Poti preveni aceasta problema cu o alimentatie din care nu trebuie sa lipseasca semintele, nucile, tonul, carnea de pui sau de curcan, prunele uscate, carnea slaba de vita, bananele, avocado sau spanacul.

Vitamina B12

Simptomele se dezvolta gradual, dar starea de sanatate se poate inrautati considerabil, daca nu se iau masuri. Apar palpitatii la inima, diaree si chiar pierderea vederii, potrivit specialistilor. Faptul ca aceasta vitamina se gaseste in special in oua si lapte ar trebui sa fie un semnal de alarma pentru vegani.

Un adult are nevoie de 0.0024 miligrame de vitamina B12 pe zi. Acest lucru este echivalentul a doua oua pe zi. Pentru a avea o cantitate suficienta de vitamina B12 in organism, poti consuma alimente precum organele de animale (ficat, pipote), peste, ciuperci, carne (miel, vita, porc, pasare), fructe de mare, cereale (grau, ovaz, orz), dar si anumite leguminoase (linte, naut, mazare).

Click pe aceeasi tema:  Metoda banala prin care echilibrezi centrul energetic al placerii!

Vitamina C

Potrivit specialistilor de la Serviciul National de Sanatate din Anglia, simptomele lipsei de vitamina C apar dupa trei luni. Printre simptomele care ar trebui sa te trimita la medic se numara: sangerari gingivale, puncte rosii pe piele, par uscat si fragil, vanatai care apar usor. Lasata netratata, aceasta deficienta poate cauza probleme serioase de inima, mai ales in cazul fumatorilor.

Un adult are nevoie de circa 40 mg de vitamina C in fiecare zi. O portocala contine aproximativ aceeasi cantitate. Putem sa ne luam aceasta vitamina si din patrunjel, ardei gras, broccoli, conopida, capsune, papaia si citrice.

Citeste mai mult aici

spre