Vitaminele sunt esentiale pentru sanatate si tocmai de aceea specialistii recomanda sa le incluzi in alimentatia zilnica. Ideal este sa iti iei necesarul de nutrimente din legume si fructe, iar la suplimente sa apelezi doar la recomandarea medicului, dar indiferent de metoda prin care ajung in organismul tau, aceste substante iti ajuta corpul sa se dezvolte.

Vitaminele au numeroase proprietati, accelerarea metabolismului, intarirea imunitatii si imbunatatirea digestiei fiind doar cateva dintre ele. Exista 13 vitamine esentiale: A, complexul B, C, D, E si K, pe care le gasesti in alimentele pe care le consumi. Cand organismul tau nu primeste substantele de care ai nevoie, apar simptomele neplacute, divahair.ro.

Iata ce probleme de sanatate poti avea, in functie de ce vitamine iti lipsesc!

Vitamina A

La inceput, deficienta de vitamina A nu are niciun simptom. in unele cazuri, pot aparea o stare usoara de oboseala si ameteli, dar de cele mai multe ori, simptomele sunt ignorate de pacient. Cand lipsa de vitamina A se agraveaza, creste riscul de infectii respiratorii sau gastrointestinale, apar dificultati in dezvoltarea oaselor la copii si adolescenti si infertilitate la adulti, potrivit patient.info.

Lipsa de vitamina A poate fi prevenita printr-o dieta bogata in ficat, cartofi dulci, morcovi, spanac, mango, rosii si piersici.

Vitamina B6

Vitamina B6 face parte din complexul de vitamine B si este esentiala pentru organism: protejeaza impotriva infectiilor bacteriene, mentine sanatos aparatul reproducator si ajuta la buna functionare a sistemului nervos si a creierului. in plus, aceasta substanta tine sub control aminoazicii din sange, care cresc riscul aparitiei bolilor de inima, previn aparitia cariilor si regleaza nivelul de sodiu si de potasiu din sange. De altfel, vitamina B6 este necesara si pentru productia de magneziu.

Lipsa de vitamina B6 provoaca depresie, probleme ale pielii, inflamatii ale colonului, leziuni ale pancreasului sau insomii. Iritabilitatea, durerile de cap si slabiciunea musculara sunt alte semne ca organismul tau nu primeste suficienta vitamina B6. Poti preveni aceasta problema cu o alimentatie din care nu trebuie sa lipseasca semintele, nucile, tonul, carnea de pui sau de curcan, prunele uscate, carnea slaba de vita, bananele, avocado sau spanacul.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.