Dupa ce prima masina Porsche a petrecut mai mult de o suta de ani intr-un hambar din Austria, electromobilul a fost in cele din urma gasit si trimis la muzeu.
„Vehiculul electric Egger-Lohner, modelul C.2 Phaeton” sau pur si simplu P1, a fost proiectat de Ferdinand Porsche si pentru prima data a aparut pe strazile din Viena pe 26 iunie 1898. Un an mai tarziu, Porsche a demonstrat puterea creatiei sale la Salonul Auto International de la Berlin. In timpul cursei demonstrative P1 a ajuns prima la linia de sosire, cu 18 minute mai devreme fata de principalul sau rival. In 1902, modelul a fost plasat spre depozitare intr-un hambar, unde a fost uitat pana in prezent.
La exterior P1 aminteste o caleasca, dar judecand dupa indicatorii tehnici este vorba indiscutabil despre o masina electrica reala, alimentata de o baterie. Bateria ofera P1 o autonomie pentru 80 de kilometri, puterea motorului – 3 CP, iar viteza maxima – 35 kilometri pe ora. Motorul electromobilului este inca functional, iar caroseria originala de lemn si metal a ramas in stare buna. La fel si rotile, volanul si bordul cu indicatoare de masurare a tensiunii si amperajului.
Pe toate piesele importante Ferdinand Porsche a gravat insemnul P1, oferind astfel modelului numele informal.
P1 este acum expus la Muzeul Porsche din Stuttgart, Germania. Pentru ca vizitatorii sa poata intelege mai bine modul in care aratau scaunele, pe model a fost instalata o carcasa translucida din plastic albastru.