Festivalul George Enescu va reprezenta Romania la editia de anul acesta a Lucca Beni Culturali (Lu.Be.C.), care are statutul de tara invitata.

Evenimentul destinat promovarii patrimoniului cultural si inovatiei tehnologice pentru cultura si marketing teritorial se va desfasura la Lucca, in Italia, in perioada 18 – 20 octombrie, sub inaltul patronaj al presedintelui Republicii Italiene.

Romania va fi reprezentata prin Festivalul si Concursul International „George Enescu”, compania ReadForward, specializata in solutii tehnologice pentru sectorul cultural, agentia Eroii de Joi, specializata in branding pentru proiecte culturale si educationale, precum si de Oma Vision, in calitate de partener international al evenimentului.

Spatiul dedicat Romaniei va arata cum a evoluat Festivalul Enescu, de la un eveniment de muzica clasica, creat in 1958, in memoria marelui compozitor roman al carui nume il poarta, la un brand cultural de tara. De asemenea, vor fi prezentate in premiera informatii despre editia a XXI-a a festivalului, care va avea loc in septembrie 2013, precum si aplicatii tehnologice pentru produse culturale.

Intalnirea internationala Lu.Be.C. 2012 va consta in dezbateri, seminarii, ateliere si prezentari ce vor propune strategii de interventie si axe de colaborare cu scopul de a stimula dialogul si schimbul de idei pe teme legate de patrimoniul cultural, tehnologie si turism.

Tot in cadrul evenimentului va avea loc Lu.Be.C. Digital Technology, o expozitie dedicata inovatiei digitale si tehnologice aplicate patrimoniului cultural si marketingului teritorial.

„Am gandit participarea la aceasta manifestare pentru a demonstra ca Romania are atat bunuri culturale de valoare internationala, cat si experti in tehnologii novatoare, branding si comunicare care pot sa le promoveze creativ. Romania va fi reprezentata la Lu.Be.C. de unul dintre cele mai cunoscute evenimente culturale ale sale – Festivalul si Concursul International „George Enescu” – si de companii tinere din tehnologie si comunicare, care au contribuit la transformarea acestuia intr-un brand cultural de tara. Este, asadar, un mix intre traditie si modernitate, care arata evolutia unui bun cultural datorita mijloacelor moderne de comunicare”, declara Oana Marinescu, Managing Director al Oma Vision.

Evenimentul este organizat sub inaltul patronaj al presedintelui Republicii Italiene, al Ministerului pentru Patrimoniu si Activitati Culturale din Italia, Ministerului italian pentru Dezvoltarea Economica, Ministerului Educatiei, Universitatii si Cercetarii din Italia, Ministerului italian al Afacerilor Externe, precum si cu sprijinul Regiunii Toscana.

La editiile precedente ale Lu.Be.C. – 2009, 2010 si 2011 -, tari invitate au fost China, Finlanda si Franta.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.