Exercitiile tibetane care te conecteaza la izvorul tineretii!

Exercitiile tibetane pentru flexibilitate, denumite si „izvorul tineretii”, intaresc toti muschii. De asemenea ajuta si in cazul echilibrului. Cunosc cel putin 5 femei, cu varsta de peste 80 de ani, care se mentin in forma prin simpla practicare a acestor exercitii, deci chiar le poate face oricine.

Iti recomand sa le faci dimineata, deoarece cresc nivelul energetic. incepe prin a face repetari de 5-7 ori pe exercitiu si cresti intensitatea pana cand ajungi la 21 de repetari.

Exercitiul 1

Stai in picioare, tine bratele intinse lateral, paralele cu podeaua, avand palmele orientate in jos.

Bratele trebuie sa fie in linie cu umerii. Fixeaza-ti un punct care uneste tavanul cu crestetul capului si incepi sa te rotesti in sensul acelor de ceasornic, urmarind acel punct, pana cand ametesti. Mareste treptat numarul de rotiri pana ajungi la 21. Cand am inceput, puteam face doar 7 repetari, acum ajung si la 14.

Respiratia: inspira si respira adanc.

Sfat: daca ti se face ameteala, uneste palmele in dreptul inimii si fixeaza cu privirea degetele mari. tine un scaun aproape, in cazul in care simti nevoia sa te asezi.

Exercitiul 2

Aseaza-te pe podea. intinde mainile pe langa corp, asezand si palmele pe podea. Daca ai probleme lombare, aseaza degetele sub sezut. Inspira si ridica incet capul de pe podea, tinand barbia in piept.

Click pe aceeasi tema:  De ce ar trebui sa dormi dezbracat inca din seara asta?

in acelasi timp ridica si picioarele, tinand genunchii drepti, in pozitie verticala. intinde cat de mult posibil picioarele. Inspira in timp ce aduci picioarele spre tine si expira atunci cand le cobori. intinde cat mai mult picioarele peste corp.

Respiratia: inspira aducand picioarele catre tine si expira cand le cobori.

Exercitiul 3

Aseaza-te in genunchi. Pune mainile pe partea posterioara a coapselor si trage barbia in piept.

Lasa umerii pe spate, permitand mainilor sa alunece pe coapse, radicand treptat capul spre tavan. Arcuieste mai mult partea superioara a spatelui, decat cea inferioara.

Misca-ti capul spre spate, imaginandu-ti o linie pe tavan. Revino incet la pozitia initiala.

Respiratia: Inspira in pozitia de arcuire si expira in pozitia initiala.

Exercitiul 4

Aseaza-te pe podea, tinand picioarele drepte in fata ta, la o distanta de 30 cm unul fata de celalalt. lipeste palmele pe podea cu degetele orientate spre sezut. impinge treptat capul spre spate, ridica pieptul si indoaie genunchii, tinand bratele drepte. Imaginea trebuie sa fie aceea a unei mese. Revino incet la pozitia initiala, respira adanc si repeta.

Respiratia: Respira la ridicare, tine-ti respiratia cand incordezi muschii si expira complet cand revii in pozitia initiala.

Exercitiul 5

Aseaza-te pe burta cu palmele orientate in jos si degetele spre fata. impinge in palme pentru a-ti ridica bustul, tragand in acelasi timp umerii spre spate. tine bratele drepte. Priveste spre fata si daca esti mai flexibil, poti trage capul usor spre spate, tinand privirea in sus. impinge apoi soldurile in fata si ridica-le. intinde bine coloana vertebrala. Repeat trecand treptat de la un exercitiu la altul.

Click pe aceeasi tema:  Planta minune care te vindeca de hepatita! Ai nevoie doar de patru lingurite de pulbere!

Respiratia: Inspira cand te ridici, sprijinindu-te pe brate si expira cand impingi in brate.

Body Rolling (imbunatatirea flexibilitatii)

Am pastrat pentru final o activitate menita sa dezvolte fleibilitatea si fermitatea corpului. Practica exercitiile folosind un fus de gimnastica (roller). Persoanelor sensibile le este recomandat sa foloseasca un roller din spuma sau PVC ce poate intari fermitatea si flexibilitatea corpului – exercitii de rulare a corpului cu ajutorul unui rulou de gimnastica (roller). Pentru persoanele sensibile, se recomanda un rulou din spuma, dar pot folosi si unul din PVC.

Mie imi place acest tip de exercitiu deoarece elibereaza fascia (structura tesuturilor conective din jurul muschilor, a articulatiilor si tendoanelor). Exercitiile de rulare inainte de antrenamentele sportive sporesc circulatia sangelui in tesuturile moi, iar rollingul de dupa antrenament relaxeaza muschii. Desi acestea nu sunt chiar exercitii sportive, ajuta la mentinerea muschilor relaxati si flexibili.

Sursa: Secretele









spre