Cori Gramescu dezvaluie reteta prin care slabesti sanatos un kilogram pe saptamana

Dietele tinute dupa recomandarile prietenilor sau, pur si simplu, descoperite pe internet ne pot cauza probleme grave de sanatate, motiv pentru care e recomandat un set de analize medicale. „Inainte de a incepe un program de slabire, este important sa facem o vizita medicului de familie pentru o serie de analize uzuale.

E important sa verificam prin analize de sange valoarea colesterolului, a trigliceridelor, a transaminazelor si a bilirubinei, pentru a ne asigura de buna sanatate a sistemului digestiv. Apoi ar trebui sa verificam rinichii, ca sa ne asiguram ca nu avem vreo problema de sanatate aici (de exemplu, daca ati tinut in trecut diete hiperproteice de tip Dukan sau Rina, e foarte important sa nu neglijati aceste analize).

Intrebati medicul daca va suspecteaza de probleme cu glanda tiroida. Un set de analize care verifica valoarea TSH, T3 si T4 va evidentia functionarea acestei glande. In cazul in care sunteti supraponderali sau aveti in familie istoric de diabet, o verificare a glicemiei pe nemancate va da indicatii pretioase despre riscul la care va supuneti in ceea ce priveste aceasta boala dificila”, a marturisit Cori Gramescu.

Cum sa slabesti un kilogram pe saptamana

Odata incheiat controlul de rutina, puteti incepe sa va faceti un plan. „Varianta pe care v-o recomand este sa va propuneti sa slabiti intre 500 g si 1 kg pe saptamana, nu mai mult. Ca sa slabim sanatos, presupunand ca nu aveti probleme de sanatate preexistente, va recomand sa va construiti mesele dupa repere de volum. Pentru mesele principale, va recomand sa mancati suficiente legume.

Daca impartiti farfuria din care mancati in patru, acoperiti ¾ din farfurie cu legume variate. Este important ca aceste legume sa fie atat crude, cat si gatite usor (prin inabusire, fierbere sau preparare la abur). Langa legume, adaugati o portie moderata de proteine (carne, ciuperci – n.r.) de calitate.

O bucata de marimea unei palme si grosimea degetului mic este suficienta pentru a acoperi necesarul de proteine al corpului. Adaugati la fiecare masa o lingura de ulei extravirgin de calitate. Optati pentru cocos, masline, canepa, silimarina sau samburi de struguri”, ne-a mai spus Cori Gramescu.

Cori Gramescu ne recomanda si ce trebuie sa mancam: „La masa de dimineata, puteti inlocui carnea cu 1-2 oua ori o felie de cas natural, pasta de sardine sau ton. De asemenea, dimineata e bine sa optati pentru o sursa de energie care inseamna 1-2 felii de paine cu maia, 5-7 linguri de cereale integrale sau tartine din cereale integrale. La masa de pranz adaugati 3-5 linguri de cereale integrale (orez, mei, hrisca, bulgur) sau un cartof mediu. Veti avea energie si va taia pofta de dulce care apare dupa-amiaza. La cina adaugati doar 1-2 felii de paine uscata wasa sau tartine de orez expandat si suplimentati cu 3-4 linguri de mazare, fasole uscata, naut ori mei. Si e bine sa alegeti sa mancati proteine care se digera usor, de exemplu peste slab de captura, carne de pasare de curte sau linte”.

Gustarile dintre mese au rolul lor in orice dieta. „Prima gustare, cea dintre masa de dimineata si cea de pranz, este bine sa fie din fructe de sezon. Un castronel de dimensiuni moderate reprezinta o cantitate suficienta de fructe pentru ziua in curs. A doua gustare, cea de dinainte de cina, luati-o doar daca va e foame. Optati pentru iaurt cu o lingura de seminte de in daca aveti probleme cu digestia, ori o cutie de branzica proaspata. In cazul in care nu sunteti prieten cu lactatele, alegeti o tartina cu avocado, o mana de nuci sau o salata de cruditati facuta din morcov, putin mar, telina, peste care adaugati o lingura de mustar dulce si putina zeama de lamaie”, ne-a mai recomandat Cori Gramescu.

 

Sursa: ziarulring

spre