Luca Iaconi-Stewart se considera „un nebun pasionat de aviatica.” Practic, pasiunea lui este atat de mare, incat si-a petrecut ultimii cinci ani construind o versiune de birou a modelului Boeing 777, facuta in intregime din dosare de hartie. „Imi place forma avioanelor si sunt pasionat de motoare,” declara Iaconi-Stewart, 22 de ani.
Boeing 777 foloseste doua motoare GE90-115B, cel mai puternic motor de avion cu reactie construit vreodata. Paletele speciale in sageata ale ventilatorului din materiale compozite introduc mii de kilograme de aer pe secunda in interiorul motorului. „Paletele sunt pur si simplu frumoase,” spune Iaconi-Stewart. „Le-am studiat la Muzeul de Arta Moderna din New York, unde sunt expuse in colectia de modele.”
Iaconi-Stewart s-a indragostit de acest avion in 2008. „Proportiile erau atat de elegante,” spune acesta. „Am optat pentru un curs de arhitectura in liceu, insa acesta este primul avion pe care l-am construit pana acum.”
La inceput, s-a uitat la fotografii si a folosit un manual de intretinere gasit on-line. „Nu am avut la dispozitie schite de montaj,” spune acesta.
Totusi, a reusit sa redea totul in cele mai fine detalii, de la trenul de aterizare si bucatarii la reversoarele de tractiune mobile de pe motor. „A fost mai greu cu reversoarele de tractiune,” spune el. „Nu intelegeam cum functionau. Am fost nevoit sa studiez inregistrari pe YouTube si am gasit si o fotografie facuta din spatele unui motor. Desenul meu arata bine pe hartie, asa ca am sperat ca va iesi.”
Fiecare piesa a fost produsul unor desene pe calculator, desene pe care apoi le-a imprimat pe hartie de dosar. A decupat formele cu ajutorul unui cutit X-Acto, le-a luat cu o penseta si le-a lipit unele de altele. Pare simplu, insa numai proiectarea motorului a durat o luna, iar asamblarea lui i-a luat patru luni.
Se pare insa ca i-a iesit. „Modelul infatiseaza motorul GE90 cu o precizie uimitoare,” spune Capitanul Richard Sowden, pilot de aeronave Boeing 777. „Este fascinant sa urmaresti procesul de constructie prin secventele de imagini si sa vezi detaliile avionului facut exclusiv din hartie.”
Realizarea lui Iaconi-Stewart este cu atat mai impresionanta cu cat acesta nu are studii tehnice. A urmat Colegiul Vassar timp de doi ani, dar a luat o pauza „pentru a schimba macazul si a descoperi ce vreau sa fac, de fapt.”
Acum finalizeaza modelul acasa, in San Francisco. „Am noroc cu familia, care ma sustine foarte mult,” spune Luca.