Septimiu Buzasu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI), a declarat ca niste companii importante din Orientul Mijlociu si Asia sunt interesate de privatizarea TAROM.
„Privatizarea CFR Marfa si TAROM se va face, la fel si managementul privat. Termenele au fost amanate pentru ca dorim sa facem privatizarea, nu oricum, ci la cel mai bun pret. De exemplu, pentru privatizarea TAROM suntem intr-o perioada de vacanta, e si Ramadanul (n.r. – cea mai importanta sarbatoare a Islamului), avem solicitari si din Asia, din tari arabe, asa ca am fost sfatuiti de consultant sa amanam o luna de zile iesirea pe piata, iar FMI a fost de acord”, a explicat oficialul MTI.
Acesta a spus ca ministerul este decis sa privatizeze CFR Marfa in acest an, dar si sa extinda calendarul de listare pe bursa, de la trei la zece companii din subordinea MTI.
„CFR Marfa se va privatiza chiar daca suma nu va fi prea mare. Asta pentru ca privatizarea CFR este un subiect de cativa ani. Daca tot amanam pretul scade. Acum trei ani, probabil ca privatizarea CFR Marfa ne aducea mai multi bani. In septembrie o sa avem in loc de doua – trei companii, cat a fost lista initiala de listare, zece din marile companii din transporturi pe bursa. Dorim ca aceste companii sa functioneze o piata ca actori independenti, fara misiunea politicului. FMI a inteles, a discutat cu consultantii in ceea ce priveste TAROM si CFR Marfa si, in fata argumentelor, Fondul a zis ca este mai bine asa. Nu termenele sunt, important este procesul, noile termene sunt stabilite pentru sfarsitul anului”, a subliniat Septimiu Buzasu.
Potrivit reprezentantilor ministerului, care au participat la discutiile derulate la minister la a sasea misiune FMI, delegatia Fondului s-a aratat nemultumita de faptul ca privatizarea CFR Marfa si a TAROM se va face in luna noiembrie, cu intarziere fata de calendarul initial.
Privatizarea TAROM urma sa se finalizeze in iunie, iar anterior, respectiv in luna mai, compania ar fi trebuit listata la bursa. Calendarul a fost, insa, intarziat pana in luna noiembrie.
Discutiile purtate la sediul MTI au vizat si managementul privat la cele zece companii din subordinea MTI, reprezentantii Fondului solicitand finalizarea acestui proces in luna septembrie.
In total, vor fi recrutati mai mult de 50 de manageri privati: 10 directori generali si 43 de membri ai Consiliilor de Administratie.
Cele zece companii de stat aflate in subordinea MTI pentru care vor fi recrutati manageri privati sunt CFR SA, CFR Calatori, TAROM, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania SA, Metrorex, Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti SA, Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime Constanta SA, Compania Nationala Administratia Canalelor Navigabile SA, Aeroportul International Timisoara ‘Traian Vuia’ SA si Societatea Comerciala Telecomunicatii CFR SA.