Cinci pasi simpli care te pot ajuta in lupta cu fumatul!

Sa te lasi de fumat nu are o reteta anume dar cu siguranta ca respectand cativa pasi simpli care tin de un concurs de factori, multa vointa si putina organizare in viata de zi cu zi te pot determina sa renunti la acest viciu!

1. Pregateste-te!

Fixeaza-ti ziua in care te vei lasa de fumat.

Schimba-ti mediul. Asta presupune:

• Arunca toate tigarile si scrumierele din casa, masina si de la birou.
• Nu mai permite membrilor familiei sau prietenilor care vin in vizita sa mai fumeze in casa.

Revizuieste-ti tentativele anterioare de renuntare la fumat. Gandeste-te la ceea ce s-a intamplat si de ce nu ai obtinut atunci victoria finala impotriva tutunului. Pune in balanta lucrurile care te-au ajutat sau nu in demersul tau.

O data ce te-ai lasat de fumat, nu te apuca din nou de acest obicei. Nici macar un fum nu mai ai voie sa tragi in piept!

Click pe aceeasi tema:  Fructele si legumele se mananca nu se beau! Concluzia uluitoare a presedintelui Societatii Romane de Diabet si Nutritie!

2. Cauta sprijin si incurajare

De asemenea, studiile arata ca poti reusi mai bine in misiunea ta daca te bazezi pe sprijinul si ajutorul celor de langa tine. Poti obtine acest sprijin in mai multe feluri:

Spune-le membrilor familiei tale, prietenilor si colegilor de munca faptul ca vrei sa renunti la fumat si ca ai nevoie de sprijinul lor. Roaga-i sa nu fumeze in preajma ta si sa nu iti lase la indemana sau sa iti ofere tigari.

Discuta cu personalul medical care ti-ar putea oferi consiliere si motivatie in demersul tau – spre exemplu, medicul tau de familie, stomatologul, o asistenta medicala, un farmacist, un psiholog sau chiar consilierul tau pe problema fumatului.

Apeleaza la consiliere – individuala, de grup sau telefonica. Cu cat ai mai mult sprijin pe acest plan, cu atat ai mai multe sanse sa scapi de acest obicei. Exista programe de stopare a fumatului, puse in circulatie la nivelul spitalelor locale sau centrelor de sanatate. Cere informatii in legatura cu programele disponibile in zona in care locuiesti.

Click pe aceeasi tema:  Psalmul foarte puternic, care te ajuta cand esti bolnav!

3. Invata lucruri noi si cauta-ti alte preocupari

• Incearca sa iti distragi atentia de la nevoia de a fuma. Vorbeste cu o persoana de incredere, mergi la plimbare sau ocupa-ti timpul cu diferite sarcini.

• O data ce te-ai lasat de fumat, schimba-ti rutina. Mergi pe o ruta diferita spre serviciu. Bea ceai in loc de cafea. Mananca micul dejun (care trebuie sa fie consistent!) intr-un alt loc decat o faci de obicei.

• Fa ceva pentru a reduce stresul. O baie fierbinte, exercitiile fizice sau o carte buna te pot ajuta pe aceasta directie.

• Asigura-te ca in fiecare zi ai ceva placut de facut.

• Bea foarte multa apa si lichide.









spre