Chevrolet Spark hatchback a fost singura masina compacta dintr-un total de 11 autovehicule testate de Institutul American pentru Siguranta Rutiera (IIHS), care datorita rezultatelor crash test-ului a primit un premiu din partea organizatiei pentru protectia pasagerilor (Top Safety Pick).
Spark a devenit astfel primul compact-car care a reusit sa treaca testul de impact frontal pe o suprafata de 25 la suta. Testul se efectueaza la o viteza de 64 km pe ora si simuleaza o coliziune cu un copac sau stalp.
Potrivit IIHS, punctul slab al tuturor masini testate, inclusiv Spark, este structura insuficient de rezistenta a caroseriei – un element-cheie in siguranta soferului si pasagerilor. Slabiciunea acesteia poate duce la o declansare incorecta a airbag-urile si deplasarea scaunelor.
La sapte din 11 masini manechinele s-au deplasat mult inainte, fapt care inseamna raniri grave ale soferului.
In plus, la toate vehiculele ofera o protectie extrem de slaba a genunchiului stang al soferului, iar in Honda Fit , Fiat 500 si Hyundai Accent pasagerii au suferit rani la nivelul soldului.
Cele mai slabe rezultate le-a aratat hatchback-ul Honda Fit (vandute in Europa sub denumirea Jazz) si Fiat 500. in ambele cazuri, volanul a fost puternic deplasat spre sofer. in plus, la Honda capul manechinului a lovit bordul, iar la Fiat 500 usa soferului a cazut din balamale.
Rezultatele testului impactului frontal cu un copac sau stalp
1 Chevrolet Spark acceptabila
2 Mazda2 mediocra
3 Kia Rio mediocra
4 Toyota Yaris mediocra
5 Ford Fiesta mediocra
6 Mitsubishi Mirage Slaba
7 Nissan Versa (sedan) Slaba
8 Toyota Prius C Slaba
9 Hyundai Accent Slaba
10 Fiat 500 Slaba
11 Honda Fit Slaba