Cea mai sigura metoda prin care scapi de burta!

Grasimea acumulata in exces in zona abdomenului este mai periculoasa decat cea de pe solduri si de pe coapse. Potrivit studiilor, grasimea de pe burta creste riscul de probleme cardiovasculare, AVC, diabet de tip 2, osteoporoza, Alzheimer, cancer colorectal si hipertensiune.

Nu exista alimente sau pastile-minune care subtiaza talia, dar s-a dovedit ca alimentatia bogata in cereale integrale, seminte, nuci si ulei de masline, dar si alergarile “dreneaza” mai repede grasimea “rezistenta” de pe abdomen.

De cele mai multe ori este “mostenire de familie”. “Si sexul are o influenta: de-a lungul vietii, barbatii au tendinta de a stoca mai multa grasime in zona abdominala, iar, de fiecare data cand vor sa slabeasca, grasimea de pe abdomen “se topeste” ultima. Pe de alta parte, femeile sub 40 de ani tind sa puna kilograme mai multe pe solduri si, de aceea, dieta va micsora initial sanii si talia”, spune medicul nutritionist Corina Zugravu, citat de doctorulzilei.

Loading...

Desi nu exista “alimente magice” care sa reduca grasimea de pe abdomen, un studiu citat de WebMD a aratat ca o dieta bogata in cereale integrale duce la scaderea grasimii in exces din zona taliei.

Voluntarii care au consumat si cereale integrale, pe langa carne slaba sau peste, legume si fructe, au pierdut mai multe kilograme in zona abdominala decat alt grup care a consumat cereale rafinate.

“O dieta bogata in cereale integrale, fie paine, fie paste integrale, ajuta organismul sa utilizeze mai eficient glucoza, sa scada glicemia si depozitele de grasime. in schimb, alimentele rafinate (cum ar fi painea alba) cresc brusc glicemia, facilitand depozitarea grasimii”, explica nutritionistul Corina Zugravu.

De asemenea, s-a dovedit ca persoanele care adopta o dieta bogata in grasimi mononesaturate pierd mai usor grasimea abdominala. Astfel de alimente sunt: avocado, nucile, semintele de dovleac si de floarea- soarelui, maslinele, soia, ciocolata neagra, uleiul de masline si de rapita.

Exercitiile fizice tintite, precum clasicele abdomene, nu au niciun efect asupra grasimii abdominale. Exercitiile cardio sunt mult mai potrivite in acest sens. Joggingul, aerobicul sau plimbarile in pas alert subtiaza mai repede talia. “in cazul in care nici dietele, nici exercitiile fizice nu topesc colacul din jurul taliei, liposuctia poate fi o solutie, insa, dupa aceasta interventie, daca nu este controlata, grasimea tinde sa se acumuleze in alte zone”, mai spune medicul nutritionist.

Loading...
spre