Desi este foarte populara, cafeaua preparata la ibric nu este recomandata pentru consum deoarece zatul poate creste colesterolul. Cercetatorii sustin ca cea mai buna modalitate de preparare a cafelei este la filtru si uneori la espressor.

Cafeaua este un adjuvant perfect in regimurile de slabire. Neagra sau cu putin lapte degresat nu are aproape nicio calorie. Cafeaua cu lapte, zahar si frisca, consumata cu regularitate, favorizeaza acumularea kilogramelor si creste nivelul de colesterolul din sange. Cercetatorii de la Universitatea de Agronomie Wageningen, din Olanda, afirma ca consumul de cafea nefiltrata cauzeaza cresterea colesterolului. De ce? In buletinul Organizatiei Olandeze pentru Cercetari Stiintifice intitulat Research Reports se spune ca boabele de cafea contin o substanta numita cafestol care provoaca cresterea colesterolului. Prin turnarea apei fierbinti direct pe cafeaua macinata se extrage cafestolul. Acelasi lucru este valabil si cand cafeaua fin macinata este fiarta in apa de mai multe ori, cum este cazul cafelei turcesti, precum si cand se utilizeaza un filtru metalic in locul unui filtru de hartie, cum se foloseste la cafetiera franceza. Daca se face cafea fara filtru de hartie, cafestolul ramane in bautura preparata.

O ceasca de cafea nefiltrata, care contine, probabil, pana la 4 miligrame de cafestol, poate mari colesterolul cu aproximativ 1%. Si cafeaua espresso contine cafestol, deoarece nu este preparata cu filtru de hartie. Totusi acest tip de cafea mareste mai putin colesterolul daca folositi o cescuta. Mai putin espresso inseamna mai putin cafestol — probabil chiar numai 1 sau 2 miligrame de ceasca. Insa buletinul mentionat mai inainte avertizeaza ca cinci cesti mici de espresso pe zi pot mari nivelul de colesterol din organism cu 2%.

Trebuie sa retineti urmatorul lucru: cafeaua preparata cu filtru de hartie nu contine cafestol.

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here