Cate stele de siguranta Ncap a obtinut cea mai ieftina masina din lume

Cea mai ieftina masina din lume, automobilul indian Tata Nano, a primit zero stele la testele de siguranta Ncap, derulate in Germania.

Lansata in 2009 la un pret de aproximativ 2.000 de dolari, Tata Nano a fost prezentata drept automobilul care va motoriza masele in India, potrivit The Guardian.

Industriasul Ratan Tata a sugerat atunci ca, daca masina avea sa aiba succes pe piata autohtona, compania va dezvolta in termen de doi ani o varianta destinata pietelor din Europa si SUA.

Modelul a trecut initial un test de siguranta in Marea Britanie, iar grupul Tata s-a aratat increzator intr-un rating de patru stele in sistemul Ncap.

Rezultatele testelor derulate in decembrie la centrul ADAC din Landsberg, Bavaria, ar putea pune insa probleme constructorului indian in ceea ce priveste ambitiile de a se extinde catre pietele dezvoltate.

Click pe aceeasi tema:  Top 5 Cele mai bune metode de a economisi bani

Tata Nano a primit zero stele, dintr-un maxim de 5, in ceea ce priveste protectia pasagerilor adulti si copii, si nu indeplineste nici macar criteriile de baza in ceea ce priveste siguranta recomandate de Organizatia Natiunilor Unite, potrivit The Guardian.

Izbit de un perete din beton la viteza de 64 kilometri pe ora, modelul (cu volan pe dreapta) s-a rotit cu 150 de grade si a alunecat aproximativ doi metri spre stanga. Partea frontala a cedat „precum o cutie de carton” si s-a infasurat in jurul manechinului amplasat pe scaunul soferului, modelul nefiind dotat cu airbaguri. Roata din fata-dreapta a patruns prin podea si a zdrobit picioarele manechinului. Mana dreapta a manechinului a iesit printre parbriz si geamul din dreapta.

Inaintea testului, inginerii ADAC erau ingrijorati de consecintele simularii asupra manechinelor, noteaza The Guardian. Create pentru a imita structura corpului uman, un exemplar costa aproximativ 100.000 de euro, de 60 de ori mai mult decat un Nano.

Click pe aceeasi tema:  Schimbari in ierarhia celor mai bogate cluburi de fotbal din Europa

Rezultatele testului nu au lasat loc de interpretare: manechinele vor putea fi reparate si utilizate in alte simulari, insa in cazul unui accident pasagerii de pe locurile din fata nu ar fi supravietuit. Modelul nu permite instalarea de scaune speciale pentru copii, astfel ca a primit zero stele si la aceasta categorie.

In pofida pretului scazut, Nano nu s-a ridicat la asteptarile grupului Tata in materie de vanzari. In 2011, The Economist scria ca fabrica din Sanand, provincia Gujarat, functioneaza sub capacitate. In luna octombrie a anului trecut, modelul a inregistrat vanzari de 2.500 unitati, fata de 10.000 in aprilie 2012.

Tata a lansat recent un model mai scump, denumit Nano Twist, in incercarea de a reporni vanzarile.









spre