Romania se situeaza si in acest an pe locul 48 intr-un clasament al primelor 100 de tari ca valoare a brandului de tara, la fel ca si in 2014, dar cu toate acestea valoarea brandului de tara al Romaniei a crescut cu 11% pana la 141 de miliarde de dolari, arata un studiu publicat luni de compania americana de consultanta Brand Finance.

Romania este devansata in acest clasament de tari precum Nigeria — locul 41, Iran — locul 46 sau Bangladesh — locul 47, dar se situeaza in fata unor tari precum Ungaria — locul 53, Grecia — locul 59, Slovacia — locul 60, Slovenia — locul 62 sau Bulgaria — locul 74, scrie Agerpres.

La nivel global, Brand Finance sustine ca scandalul Volkswagen, care a sters 191 miliarde de dolari (minus 4%) din valoarea brandului de tara al Germaniei, care in prezent este evaluat la 4.200 miliarde de dolari.

Brandul SUA a ramas cel mai valoros brand de tara din lume, 19.703 de miliarde de dolari, in crestere cu 2% comparativ cu anul trecut. Pe locul secund se situeaza brandul Chinei, cu 6.314 miliarde de dolari, in scadere cu 1% comparativ cu 2014.

‘Pe o piata globala, brandul de tara este unul din cele mai importante active ale oricarui stat, incurajand investitiile, adaugand valoarea exporturilor si atragand turisti’, a declarat directorul Brand Finance, David Haigh.

Studiul Brand Finance Nation Brands calculeaza valoarea brandului unei tari pe baza mai multor criterii grupati sub trei piloni: bunuri si servicii, turism, investitii si societate, acestea fiind apoi corelate cu produsul intern brut al tarii respective.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.