Nu este pentru prima data cand un lant de magazine care are o retea internationala practica preturi ceva mai mari in Romania decat in alte state mai dezvoltate din punct de vedere economic.

Cel mai recent exemplu este cel al lantului de magazine de tip discount Lidl care are la aceleasi produse in Romania si Polonia diferente de pret de pana la 67%, arata datele companiei de cercetare de piata Hipercom Consul­ting.

Astfel, Lidl are in Polonia, cea mai dez­voltata economie din regiune, cu un salariu mediu net de circa doua ori mai mare decat cel de 400 de euro din Romania, pre­turi mai mici la salam, iaurt sau unt comparativ cu piata locala. La polul opus, in Romania sunt preturi mai mici la hrana uscata pentru pisici, la tarte cu creveti si legume si la rosii uscate in ulei, scrie Ziarul Financiar.

Pentru aceasta comparatie Hipercom Con­sulting a ales aceleasi produse, sub acelasi brand si la acelasi gramaj. Pentru a face comparatia de pret au fost alese pro­dusele promovate in cataloagele Lidl din cele doua tari, unde compania promoveaza sap­tamanal cateva zeci de articole ali­men­tare si nealimentare. Spre deosebire de ceilalti retaileri care pariza atat pe branduri nationale si internationale, cat si pe marci private, Lidl promoveaza in cataloage in special marci proprii. De altfel, acestea reprezinta circa 80% din totalul produselor aflate pe rafturile magazinelor Lidl.
lidl
Retailerii publica anual cateva sute de cataloage, acestea fiind de altfel unele dintre cele mai importante instrumente de pro­movare, alaturi de site-urile proprii. Aici sunt afisate in special produsele la oferta sau promotie.

Cataloagele sunt livrate in cutiile pos­tale ale consumatorilor si sunt oferite gratuit si in magazine. Compania Hipercom Monitoring analizeaza doar preturile din cataloage, nu si de la raft. Pentru a avea aceeasi baza de comparatie, in cazul Lidl au fost alese aceleasi produse promovate in ca­taloagele companiei din Romania si Po­lonia de regula  din aceeasi perioada calendaristica. Pentru aceasta analiza au fost com­parate doar cataloagele din luna februarie.

Datele au relevat faptul ca in Polonia sunt mai ieftine produsele de baza – iaurt, salam sau unt -, in timp ce Romania are preturi mai mici la delicatese.

Reprezentantii Lidl Romania nu au raspuns pana la inchiderea editiei pentru a explica de ce exista diferente de pret intre cele doua tari la aceleasi produse in aceeasi perioada. Romania este una dintre cele mai sarace economii din UE, ocupand o pozitie la coada clasamentului alaturi de Bulgaria.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.