Bucurestenii ar putea ramane fara caldura in aceasta iarna, din cauza starii in care se afla retelele termice, vechi de peste 30 de ani, si a faptului ca Primaria Capitalei nu a alocat nici in 2015 fonduri suficiente pentru investitii in sistem, a declarat joi Gabriel Dumitrascu, seful CA al RADET, citat de mediafax.

„Lucrurile sunt extreme de grave. Sistemul centralizat de alimentare cu apa calda al Bucurestiului este supradimensionat si imbatranit, cu randamente tehnice extreme de scazute. Sistemul a fost conceput la finalul anilor ’50, cand se punea problema industrializarii masive a Bucurestiului, motiv pentru care au aparut marile CET-uri din Bucuresti. (…) Dupa 1990 marea industrie a disparut, iar puterile instalate in centralele termice sunt supradimensionate fata de necesarul Bucurestiului. Daca in 1990, in sistemul RADET intrau in jur de 10 milioane Gcal, in 2014 cantitatea intrata era de aproximativ 35% din ceea ce sistemul avea ca intrare in ’90”, a declarat Gabriel Dumitrascu.

Specialistii spun ca necesarul ar fi de 1.900 Gcal/h, precizeaza Dumitrascu.
De asemenea, mai mult de 80% din retelele administrate de RADET sunt vechi de peste 30 de ani, atrage atentia reprezentantul regiei. Dumitrascu spune ca este nevoie de un sistem de termoficare care sa raspunda cel putin necesitatilor unei generatii si sa „terminam cu carpelile”.

„Incercam sa facem performanta intr-o competitie cu o Dacie dinainte de Revolutie. Nu ai niciodata cum sa castigi o competitie”, afirma Dumitrascu.

El subliniaza ca la iarna Bucurestiul risca o criza in ceea ce priveste furnizarea agentului termic pentru 1,5 milioane de locuitori.

„Exista riscul sa ramanem fara caldura. Reteaua este atat de imbatranita, ca se pot produce incidente oriunde. Pot fi mai multe zone afectate. Excludem insa o indisponibilizare totala a populatiei. Zonele cele mai expuse din Capitala sunt Colentina si Fundeni”, a spus Dumitrascu.

Din cauza fondurilor insuficiente, aprobate/alocate din bugetul local de catre Primaria Bucuresti in ultimii patru ani, executia lucrarilor de investitii a fost sistata incepand cu finalul anului 2012. Astfel, RADET a primit anul trecut 4,3 milioane lei pentru investitii, fata de 11,9 milioane lei in anul 2013 si comparativ cu 125,9 milioane lei alocate pentru investitii in 2009.
Presedintele CA al RADET a citat studii potrivit carora necesarul de cost pentru reabilitarea sistemului de transport ar fi de 360 milioane euro si de alte 850 milioane euro pentru redimensionarea si retehnologizarea CET-urilor.

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here