Miscarea este buna nu doar pentru sanatatea fizica, ci si pentru cea mintala.

In cele ce urmeaza, afla ce beneficii are sportul asupra creierului.

 

 

Mareste volumul creierului

Odata cu inaintarea in varsta, nasterea unor noi celule incetineste si tesuturile creierului se micsoreaza. Insa, specialistii sustin ca acest lucru poate fi schimbat, daca se opteaza pentru un program de exercitii fizice.

Intr-un studiu se arata in cazul persoanelor care au facut aerobic timp de 6 luni s-au observat imbunatatiri la nivelul creierului. Exercitiile de aerobic si cele de fitness maresc volumul creierului prin imbuntatirea fluxului sangvin in intreg organismul.

Stimuleaza inmultirea celulelor

Substantele chimice cunoscute sub numele de factori neurotrofici stimuleaza cresterea si inmultirea celulelor creierului, in special in hipocampus, acea regiune a creierului care este responsabila cu memorarea. Astfel, cu cat faci mai multa miscare, cu atat creierul produce mai multe substante chimice care conduc la cresterea si inmultirea neuronilor.

Lupta impotriva depresiei si anxietatii

Depresia incetineste abilitatea creierului de a procesa informatiile, reducand capacitatea de concentrare.

In cazurile de depresie moderata, exercitiile fizice sunt de un real ajutor, deoarece au rolul de a indeparta tensiunile nervoase si de a imbunatati starea de spirit, prin stimularea productiei de serotonina si dopamina, doua substante chimice secretate de creier care se afla in stransa legatura cu starea de bine.

Imbunatateste functiile cognitive

Abilitatea de a rezolva mai multe task-uri in acelasi timp, de a organiza si de a planifica evenimente viitoare sunt functii cognitive, care pot fi imbunatatite prin efectuarea de exercitii fizice, in fiecare zi, timp de 30-45 de minute.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.