Antena Group a pierdut aproape 15% din piaţa de distribuţie TV din România, odată cu scoaterea televiziunilor sale de pe platforma Digi a RCS&RDS, au declarat, pentru MEDIAFAX, mai multe surse din piaţa media.

Piaţa de distribuţie TV din România este estimată în prezent la circa 5,5 milioane de abonaţi (cablu şi DTH/ satelit). Dintre aceştia, RCS&RDS are circa un milion de abonaţi la platforma sa de satelit Digi, au mai spus aceleaşi surse.

Astfel, este de aşteptat ca impactul asupra audienţei televiziunilor Antena Group să fie semnificativ în urma deciziei RCS&RDS de a scoate, începând cu noaptea de joi spre vineri, televiziunile Antena 1, Antena 3 şi Euforia TV de pe platforma de satelit Digi.

În acest moment, niciuna dintre televiziunile operate de Antena Group sau de grupul media Intact nu mai este difuzată pe platforma Digi a RCS&RDS.

Până la momentul difuzării acestei ştiri, Consiliul Naţional al Audiovizualului a primit circa 35 de reclamaţii (scrise şi telefonice) cu privire la scoaterea de pe platforma Digi a televiziunilor Antena 1, Antena 3 şi Euforia.

RCS & RDS, o companie controlată de omul de afaceri Zoltan Teszari, a anunţat că, din data de 20 aprilie 2012, nu mai transmite pe platforma sa de satelit Antena 1, Antena 3 şi Euforia TV. Cele trei televiziuni sunt parte a Antena Group, entitate din cadrul Intact Media Group.

„RCS & RDS îşi anunţă abonaţii serviciilor de televiziune prin satelit, că din data de 20 aprilie 2012, nu mai poate transmite programele Antena 1, Antena 3 şi Euforia TV. Antena Group, proprietarul celor 3 posturi TV, a retras acordurile de difuzare a acestor programe în reţeaua Digi TV prin satelit şi, ca urmare, RCS & RDS a fost obligat să întrerupă difuzarea lor. RCS & RDS nu poate accepta să platească peste 7 milioane de Euro pe an, suma solicitată de Antena Group în cadrul unei somaţii trimise cu doar câteva săptămâni în urmă, pentru difuzarea prin satelit a canalelor grupului, între care Antena 1 si Antena 3, pe care chiar reprezentanţii Antena Group le-au declarat în mod repetat ca fiind libere la retransmisie (must carry)”, se spune într-un comunicat remis vineri MEDIAFAX de către RCS&RDS.

Totodată, RCS&RDS consideră Antena Group „integral responsabilă pentru privarea abonaţilor Digi TV prin satelit de posibilitatea de a urmări Antena 1, Antena 3 şi Euforia TV”.

„Antena Group nu a acceptat nici prelungirea datei limită a somaţiei, ameninţând cu recurgerea la acţiuni legale, inclusiv plângeri penale. Considerăm că, în acest mod, Antena Group plasează interesele grupului mult deasupra interesului telespectatorilor care doresc să urmărească aceste canale şi că responsabilitatea pentru privarea abonaţilor Digi TV de posibilitatea de a le urmări revine integral Antena Group. Totodată, ne asigurăm abonaţii că pentru noi, interesul lor primează şi că în ceea ce ne priveşte, avem întreaga disponibilitate pentru a introduce în grila Digi TV, programe de interes pentru publicul larg”, a mai spus RCS&RDS.

În plus, RCS&RDS a precizat că „abonaţii serviciilor de televiziune prin cablu nu sunt şi nu vor fi afectaţi de această situaţie, programele Antena Group fiind difuzate în continuare în toate pachetele de televiziune prin cablu”.

De cealaltă parte, Intact Media Group a transmis, într-un comunicat remis vineri MEDIAFAX, că RCS&RDS a retras de pe platforma proprie DTH, în mod abuziv, în noaptea de joi spre vineri, Antena 1 şi Antena 3, acuzând, totodată, compania de telecomunicaţii de rea credinţă.

„Divizia TV Intact Media Group îşi manifestă dezacordul privind practicile necomerciale ale RCS&RDS. Compania de cablu a decis, fără a-şi informa în prealabil partenerii sau abonaţii, să scoată de pe platforma de satelit posturile Antena 1 şi Antena 3, începând cu ora 00.00 a zilei de 20 aprilie. Intact se afla în discuţii pentru distribuţia în reţeaua Digi a posturilor din grup încă din martie anul curent”, a mai spus Intact Media Group.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.