Alimentele care nu trebuie sa lipseasca din meniul copiilor! Vezi ce trebuie sa manance pentru o minte agera!

O dieta echilibrata este esentiala pentru cresterea si dezvoltarea normala a copiilor, contribuind totodata la formarea si definirea obiceiurilor alimentare pe care acestia le vor urma de-a lungul vietii, subliniaza nutritionistul Lygia Alexandrescu.

Potrivit acesteia, o alimentatie corecta promoveaza nu doar o mai buna stare de sanatate si o susceptibilitate scazuta la imbolnavire, ci contribuie si la dezvoltarea cognitiva si la succesul scolar.

„Lasati sa aleaga dupa criteriile lor, copiii nu vor selecta intotdeauna cele mai sanatoase alimente si combinatii alimentare. Preferinta lor intrinseca pentru alimente dulci ii face si mai vulnerabili in fata avalansei de reclame de profil, la care sunt expusi practic de la nastere. Lupta intre educatie si reclama este nedreapta iar efortul de timp si rabdare al parintelui si mai ales al celui care educa trebuie sa fie constant si sustinut”, a afirmat nutritionistul.

Alexandrescu a precizat ca un instrument util in stabilirea elementelor din dieta copilului este piramida alimentara creata pentru acestia si care este diferita de cea a adultilor, prin marimea portiilor recomandate si prin aportul diferit al unor nutrienti cheie — calciu, fier, sodiu, grasimi, etc.

Click pe aceeasi tema:  Din secretele medicinei traditionale! Ce sa mananci ca sa ai echilibru energetic in orice anotimp!

„Prin urmarea corecta a recomandarilor care reies din piramida alimentara, pot fi create programe alimentare bazate pe produse variate, bogate in nutrienti si echilibrate energetic (caloric), in functie de varsta copilului. Asadar, la baza alimentatiei copilului se vor afla glucide complexe, portionate moderat (paine, cereale, orez, mamaliga, paste). Fructele si legumele proaspete si gatite dietetic constituie urmatoarea clasa de produse alimentare obligatorii in dieta copilului, datorita aportului de fibre, enzime, multivitamine si minerale pe care le contin”, a explicat nutritionistul.

Carnea slaba, pestele, ouale contin proteine si ii asigura copilului si aportul de fier, insa portiile nu trebuie sa depaseasca 80-100 g carne pe zi, iar metoda de gatire sa fie dietetica — fiert, la gratar sau la cuptor, nu prajit, a completat Lygia Alexandrescu.

Ea a adaugat ca, la acelasi nivel, in piramida alimentara se afla produsele lactate — lapte integral, branzeturi, iaurt, chefir, sana, etc, importante datorita aportului de calciu, proteine si vitamina D.

Click pe aceeasi tema:  Secretele care te vor ajuta sa invingi in lupta acid vs alcalin!

„Cel mai limitat nivel al piramidei este cel care contine uleiuri, grasimi si dulciuri rafinate si, de aceea, ele trebuie consumate cu mare atentie si doar ocazional, fiind bogate in calorii si sarace in nutrienti. Daca ar fi sa facem o lista de alimente care trebuie sa se regaseasca in dieta copilului, aceasta ar trebui sa contina si produse obtinute din cereale integrale (orez, ovaz, grau integrale), legume (cu frunze verzi, bogate in clorofila si cu pigment cat mai inchis la culoare, bogate in licopen), fructe (citrice, mere bogate in vitamina C, de padure, bogate in antioxidanti), ou (fiert cleios), branzeturi proaspete si cu aport scazut de sare, carne de curcan si somon, fasole uscata, nuci si alte oleaginoase crude, condimente — turmeric, menta, scortisoara, miere. Atentie la miere, care este intr-adevar un produs natural, cu multiple beneficii, insa efectul asupra greutatii corporale este acelasi cu cel al zaharului”, a sustinut nutritionistul.

Sursa: Agerpres









spre