Alimentele care ne fura energia! Vezi ce trebuie sa scoatem din meniu

Stresul, oboseala, dar si anumite alimente ne pot da peste cap intreg organismul. Nutritionistul Luminita Florea spune care sunt produsele pe care e indicat sa le eliminam din alimentatia noastra daca vrem sa ne pastram sanatatea.

„O dieta echilibrata ca stil de viata inseamna tocmai obtinerea unui echilibru perfect intre nutrienti: proteine, glucide, grasimi si minerale, diversitatea alimentara. Cu alte cuvinte, sa mancam din toate cate putin si in combinatii corecte”, spune Luminita Floreade la clinica ProVita pentru Gandul.

Exista totusi alimentele care ar trebui evitate , care din punct de vedere metabolic sunt destul de greu de digerat si prelucrat si genereaza un real furt de energie necesara organismului pentru alte activitati importante.

Click pe aceeasi tema:  Ce se intampla in corpul tau daca pui usturoi in gura timp de trei minute! Chinezii fac asta din cele mai vechi timpuri

Aceste alimente au un efect nociv asupra organismului nostru:

1. “Prin furt vascular se redirectioneaza circulatia oxigenului, de la nivel central cerebral catre etajul digestiv – stomac, duoden, intestine subtire. Acest lucru se intampla cand se consuma o masa calorica, incarcata in alimente grase, bogate in grasimi saturate si cu un continut mare de glucide rafinate (faina alba sau zahar) prelucrate incorect din punct de vedere gastrotehnic – prajire, afumare, conservare – cu continut crescut de conservanti si aditivi.

2. Prin carente – tip ,,furt” de minerale si vitamine (calciu, magneziu, fier, viatmina A, D, C) din rezervele personale ale organismului (spolierea depozitelor) sau prin scaderea absorbtiei lor din alimentele sanatoase consumate alaturi de cele mai sus amintite; rezultatul final este de oboseala cronica si deficit energetic permanent.

Click pe aceeasi tema:  Cati ani din viata pierzi daca bei sau fumezi! Cifrele nu sunt de ignorat!

Exemple de astfel de alimente: grasimile saturate – animale (carnea grasa, tocaturile, mezelurile, afumaturile, conservele, untul/ smantana, branzeturile grase – oaie/ bivolita, prajelile – mici, carnati, chiftele, snitele, produsele tip fast food); glucidele rafinate – zaharul si faina alba (prajituri, bomboane, patiserie, foietaje, creme de patiserie, gogosi etc); bauturi energizante consumate in exces – carbogazoase, cu cofeina, cafeaua si ceaiul verde in cantitate mare”, spune nutritionistul Luminita Florea.

spre