Ai masina diesel? Iata ce te asteapta din 2017!

Studii recente arata ca emisiile masurate in conditii reale de trafic sunt cu o treime mai mari decat cele masurate in laboratoare autorizate, iar acest lucru a dat ideea autoritatilor ca din septembrie 2017, emisiile masinilor diesel sa fie masurate pe strada potrivit digi24.ro.

Aceste date sunt inregistrate de organizatiile de mediu, insa daca masuratorile oficiale ar ajunge la aceeasi concluzie, pasul urmator ar fi reproiectarea masinilor, astfel incat sa respecte pragurile de poluare impuse de lege. Doar ca e vorba de un numar urias de masini.

Automobilele diesel sunt deosebit de populare in Europa, unde reprezinta jumatate din vehiculele proaspat vandute. Daca in urma testelor din trafic, nivelul acestor particule apare periculos de mare, ar putea fi o greseala foarte costisitoare pentru producatori. Potrivit unei analize a celor de la BNP Paribas, daca noul sistem de testare va identifica un nivel al emisiilor cu doar 10% peste cel masurat in prezent in laboratoare, atunci costurile de proiectare ar putea creste cu pana la 400 de euro pentru un vehicul.

Producatorii de masini de serie, care in general castiga doar 500 de euro pe vehicul, intr-un an bun, ar fi grav afectati, avertizeaza BNP Paribas. Autorii raportului spun ca „pentru Diesel, jocul s-a terminat”. Unele masini ar putea fi amenintate cu extinctia in vreme ce masinile pe benzina ar putea capata o cota de piata mai mare cu zero efort. Pana atunci insa, producatorii auto se confrunta cu lacunele legii.

Asociatia producatorilor auto europeni sustine ca noul sistem de testare a emisiilor va impune companiilor sa faca schimbari majore in testarea si dezvoltarea unor noi vehicule, dar acest lucru va fi dificil pentru ca reglementarile sunt incomplete. Potrivit asociatiei, actuala propunere nu respecta foarte multe criterii, nu vine cu un set complet de cerinte si nici cu limite clare de performante.

Intr-un comunicat de presa, reprezentantii asociatiei spun ca „industria trebuie sa proiecteze in prezent pentru a respecta reglementari care vor fi cunoscute abia anul viitor”.

Emisiile masinilor diesel nu sunt masurate in trafic, ci in conditii de laborator, iar Uniunea Europeana vrea sa schimbe asta. Iar studiile arata ca in trafic, de fapt, noxele sunt mai mari si atunci trebuie schimbata configuratia pentru a le aduce in limitele normelor legale. Inseamna costuri care se vor transfera catre consumator. Constructorii de masini se gandesc cu groaza ca acest proiect ar putea deveni lege.

spre