11 pasi care te ajuta sa devii mai inteligent in fiecare zi!

Raw Life and Style

Inteligenta, la fel ca si organismul are nevoie de alimentare adecvata si antrenamente regulate. Fiecare din noi trebuie sa o mentina in forma – mai ales ca la dispozitia noastra sunt multe metode de stimulare IQ, care si-au confirmat eficienta.

Oamenii de stiinta ne propun 11 metode nu prea evidente de a deveni mai inteligent, fara prea mult efort. De asemenea, ei ne vorbesc despre cum zaharul, apa si jocurile de calculator afecteaza creierul nostru.

1.Dimineata, dupa trezire, timp de 30 minute bea 2 pahare de apa. Apa este esentiala pentru organismul nostru fiindca ea filtreaza toxinele si mentine echilibrul fluidelor. in timpul somnului, noi nu bem apa timp de 6-9 ore. Aceasta deficienta poate fi restabilita cu doua pahare mari de apa. Studiile cu implicarea copiilor [1] au aratat ca atunci cand elevii beau multa apa, acestia rezolva mai bine sarcinile intelectuale.
2.Citeste recenzii de carte in timpul micului dejun. Ziarele si feed-urile de stiri nu sunt cea mai buna alegere pentru un inceput bun de zi. Oamenii de stiinta ne recomanda sa citim recenzii la carti din domeniul care ne intereseaza – acestea vor ajuta creierul sa se trezeasca. Pentru aceasta poti folosi surse precum bookblog sau goodread (in romana), Blinkist si getAbstract.
3.Pe drum la lucru ascultati podcast-uri sau carti audio. Acesta este un mod usor si placut de a continua invatarea. O sursa excelenta de informatii valoroase sunt lectiile de pe portalul TED (aplicatia de mobil va permite sa incarcati fisiere audio in avans, fara nici un fel de cheltuieli suplimentare pe internet mobil).
4.Bea ceai verde la serviciu. Ceaiul verde contine L-teanina. Acest aminoacid imbunatateste concentrarea si reduce stresul, fara a provoca somnolenta.
5.Programeaza-ti o siesta. Reprizele de somn scurt revigoreaza procesul de gandire si sporesc eficienta procesului de invatare. in medie, cei mai multi oameni simt nevoia de somn intre pranz si 16.00. Acesta este momentul perfect pentru a face o siesta.
6.Limiteaza consumul de zahar. Cel mai bine este sa renunti definitiv. Dar daca nu esti pregatit pentru o astfel de masura drastica, incearca cel putin sa nu consumi zahar in momentul de lucru intensiv. Cresterea si scaderea brusca ulterioara a nivelului de zahar din sange are un efect negativ asupra abilitatii de gandire. Creierul poate fi revigorat cu acizii grasi care se contin in oua sau peste.
7.Intrati pe retelele de socializare si site-urile de divertisment doar 1-2 ori pe zi. Creierul se adapteaza la tipul de informatie cu care il incarci. Daca il bombardati cu continut care se schimba rapid sau nestimulant, concentrarea lui inevitabil se reduce. Daca sunteti predispus la procrastinare, foloseste cronometrul ca sa nu pierdeti ore sau chiar zile pe retele de socializare.
8.In loc sa priviti seriale si TV, jucati jocuri video. Vizionarea TV – o activitate pasiva si adesea complet inutila. incearca sa treceti la jocuri video. Oamenii de stiinta germani [2] au constatat ca, chiar si un astfel de joc simplu, precum Super Mario, are un impact semnificativ asupra plasticitatii creierului.
9.Invatati programare. Programarea este ca si rezolvarea unui puzzle. Aceasta este un stimulator puternic al abilitatilor logice ale creierului. Cu noile resurse on-line (de exemplu, scratch.mit.edu), chiar si un scolar poate invata programare.
10.Comunicati cu oameni inteligenti. Obiceiurile sunt contagioase, si nu doar cele rele. Modul de viata si de gandire a oamenilor din jurul tau neaparat isi pune amprenta asupra ta. Include in cercul tau de comunicare si oameni de la care ai ce invata.
11.Plimba-te sau calatoreste. in timpul plimbarilor sau calatoriilor, se imbunatateste circulatia sangelui si oxigenului in creier, iar nivelul hormonilor de stres se reduce considerabil.

Click pe aceeasi tema:  Ce nu ti-a spus nimeni despre vise! Ne pot schimba viata radical!

Sursa: eustiu









spre