Vitamina E incetineste imbatranirea si previne Alzheimerul!

A avea o dieta echilibrata, bogata in vitamine, este un aspect esential pentru a ne mentine corpul sanatos si echilibrat, iar una dintre vitaminele cheie pe care nu trebuie sa uitam sa o includem in acest proces este vitamina E.

Vitamina E este un compus antioxidant liposolubil care ajuta corpul sa neutralizeze efectele care apar datorita oxidarii grasimilor. Diverse studii medicale actuale au semnalat importanta pe care aceasta vitamina o are pentru stoparea producerii radicalilor liberi, o metoda cheie pentru prevenirea dezvoltarii bolilor cronice si a imbatranirii. De asemenea, vitamina E este un element vital pentru mentinerea unui sistem imunitar sanatos. Acest puternic antioxidant, vitamina E, mai este folosita si pentru prevenirea dezechilibrelor mentale degenerative precum dementa si boala Alzheimer, scrie doctorulzilei.

Care sunt surse naturale de vitamina E pe care le puteti include cu usurinta in alimentatia dumneavoastra zilnica:

Seminte bogate in vitamina E

Diferite alimente care contin vitamina E si care sunt indispensabile pentru mentinerea sanatatii sunt foarte usor de procurat. Nu este necesar sa gatim preparate complicate pentru a obtine beneficiile vitaminei E. De exemplu, doar o portie de migdale (aproximativ 30 grame) contine 7,4 miligrame de vitamina E. Se poate obtine de asemenea vitamina E din uleiul si laptele de migdale. Pe de alta parte, alunele de padure pot fi aperitivul perfect dupa o zi lunga de munca, iar doar 28 de grame de alune de padure contin aproximativ 20% din cantitatea zilnica necesara de vitamina E.

Delicioasele seminte de pin, care pot fi adaugate la diverse salate sau paste sunt o alta sursa buna de vitamina E si contin aproximativ 2,6 mg din aceasta vitamina (la 20 mg).

Putem include aici si alte seminte crude precum cele de floarea soarelui, de dovleac si de susan, care sunt surse bune de vitamina E. De fapt, doar un sfert de cana de seminte de floarea soarelui ne ofera aproximativ 90,5% din totalul zilnic recomandat de vitamina E, aceste seminte fiind unul dintre cele mai recomandate alimente.

Legume care contin vitamina E

Salata denumita swiss chard sau red chard este una dintre cele mai sanatoase legume. Pe langa faptul ca este bogata in vitamina E, salata chard contine de asemenea si vitaminele K, A si C. La fel precum salata chard, si frunzele tinere de mustar sunt foarte bogate in nutrienti si ofera o gama larga de beneficii pentru sanatate. Aceste doua alimente sunt surse foarte bune atat de vitamina E, cat si de vitamina K, vitamina A, acid folic si vitamina C.

Binecunoscutul spanac este una dintre cele mai bune surse naturale de calciu si de folati, dar este totodata si foarte bogat in vitamina E. O recomandare: includeti frunze proaspete de spanac in salate de cruditati, adaugati-le la smothi-uri sanatoase de legume sau experimentati adaugand spanac proaspat in sandviciuri, facandu-le astfel extraordinar de sanatoase.
Grasimi naturale

in ceea ce priveste grasimile naturale, uleiurile presate la rece (de masline, floarea soarelui, porumb, struguri, germeni de grau, migdale, susan, etc.), toate sunt surse foarte bune de vitamina E. Dintre acestea, cel mai bun ulei (avand continutul cel mai ridicat de vitamina E) este cel din germeni de grau. De fapt, o lingura din acest ulei contine 100% din necesarul zilnic de vitamina E. Uleiul de floarea soarelui presat la rece este o alta optiune excelenta, deoarece ofera 5 mg de vitamina E. Aceste uleiuri este cel mai bine sa fie adaugate la diverse salate de cruditati si este contraindicata procesarea lor termica, deoarece astfel isi pierd din proprietatile benefice.

spre