Acasă Stirile zilei Bani TOPUL celor mai valoroase 10 BRANDURI din lume

TOPUL celor mai valoroase 10 BRANDURI din lume

Urmareste-ne pe Facebook pentru cele mai importante stiri

Cel mai valoros brand din lume este Apple, evaluat la peste 100 miliarde de dolari, urmat de Coca-Cola si Microsoft, potrivit unui top realizat de eurobrand.

Cel mai valoros brand din afara Americii este China Mobile, care se plaseaza abia locul 11 in topul global, cu o valoare estimata la 43,98 miliarde de dolari.

LVHM (Luis Vuitton Moet Hennessy) este compania europeana cu cele mai de valoare marci, evaluate la 34,3 miliarde de dolari, pe locul 14 in top, careia ii urmeaza Vodafone, 28,57 miliarde dolari, pe pozitia a 17-a, si brandurile producatorului de bere ABInBev, cu 28 miliarde de dolari, pe locul 19.

Compania austriaca eurobrand, inregistrata la Viena, este specializata in servicii de consultanta si evaluare a marcilor si patentelor.

Top 10 incepe cu Apple, Coca-Cola (59,97 miliarde dolari) si Microsoft (53,97 miliarde dolari), urmate de IBM (52,63 miliarde dolari), care a facut schimb de locuri cu Google (50,6 miliarde dolari).

Pe locul al saselea se regaseste producatorul de tigarete Philip Morris (48,3 miliarde dolari), care a urcat de pe locul 10, urmat de Procter & Gamble (47,14 miliarde dolari) si McDonalds (45,84 miliarde dolari), in coborare de pe sase.

Topul primelor 10 branduri globale este incheiat de Johnson & Johnson (44,66 miliarde dolari), care a avansat de pe pozitia a 11-a, si operatorul american de telecomunicatii AT&T (44,94 miliarde dolari).

Pepsi a iesit din top 10, ocupand locul 12, cu o valoare a brandului estimata la 41,56 miliarde dolari.

Apple a inregistrat cea mai abrupta crestere a valorii estimative a brandului, de 43,9%, in timp ce media top 100 indica un avans de 5%. Cea mai abrupta depreciere a valorii brandului a fost inregistrata de HP, minus 28,3%. Samsung, principalul rival al Apple, a inregistrat o crestere de 39,7%, la 23 miliarde dolari, urcand de pe locul 44 pe poztia a 24-a in top.