Succesul in publicitate va fi controlat prin analiza activitatii cerebrale, potrivit unui studiu al cercetatorilor americani.

Prin observarea semnalelor emise de neuroni in cazul unui numar mic de indivizi se pot prezice reactiile unui public mult mai larg la vizionarea unui spot publicitar si a unui program TV, spun autorii acestui studiu, cercetatorii de la Universitatea Stanford din California.

La acest studiu, care a fost coordonat de profesorul Jacek Dmochowski, au participat 16 voluntari cu varste cuprinse intre 19 si 32 de ani.

Activitatea cerebrala a voluntarilor a fost monitorizata – in timp ce vizionau un episod din serialul TV „The Walking Dead”, precum si reclame difuzate in timpul galelor Super Bowl 2012 si 2013 (finala campionatului de fotbal american) – prin intermediul rezonantei magnetice nucleare si al encefalogramelor.

Semnalele cerebrale emise au aratat ca nivelul de interes evidentiat in timpul examenelor medicale era similar indicelui de satisfactie masurat, de exemplu, de platforma de socializare Twitter.

In acest nou studiu privind eficienta reclamelor din timpul finalei Super Bowl, cercetatorii au descoperit reactii neuronale aproape identice la voluntarii testati in ceea ce priveste spoturile cele mai populare, a spus Dmochowski.

„Acest lucru demonstreaza ca, in general, stimulii pe care ii preferam sunt experimentati in mod similar”, a mai spus acesta.

Insa, pentru moment, similaritatile au fost detectate doar in cazul continuturilor apreciate, nu si in ceea ce priveste imaginile cu „implicatii negative”.

Tehnica pusa la punct de cercetatorii americani va fi evaluata prin intermediul unor noi studii, insa se poate dovedi utila pentru companiile de marketing, precum si pentru cele din domeniul productiilor muzicale si chiar al educatiei (evaluarea calitatii unui curs pe un mic grup de studenti).

O tehnica clasica de marketing consta in testarea produselor si ideilor – inclusiv politice – pe un esantion reprezentativ din populatia tinta.

Insa raspunsurile individuale pot fi „bruiate” de o modalitate de exprimare proasta si de presiunile grupului, lucru care nu se intampla in cazul semnalelor cerebrale.

Sursa: mediafax.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.