Secretele longevitatii! Vezi cum poti ajunge lejer la 100 de ani

Obiceiurile de zi cu zi, aparent neimportante, pot influenta cat de mult si cat de bine vei trai. Iata de ce sfaturi trebuie sa tii cont pentru a ajunge la venerabila varsta de 100 de ani.

Ai un abdomen plat cand esti la menopauza

Femeile care nu au un abdomen plat in jurul varstei de 55 de ani au cu 20% mai multe riscuri de a muri mai devreme (chiar daca indicele de masa corporala este normal), conform unui studiu realizat de Institutul National de imbatranire, din SUA. Fa miscare cel putin 20 de minute in fiecare zi, mananca o portie zilnica de acizi grasi Omega-3 (somon, nuci, seminte de in) pentru a ajuta la combaterea inflamatiei si cel putin sapte portii de fructe si legume zi de zi.

In adolescenta ai avut o greutate normala

Un studiu publicat in „Jurnalul de Pediatrie“, in care s-a analizat greutatea a 137 de afro-americani, de la nastere pana la varsta de 28 de ani, arata ca excesul de greutate la 14 ani creste riscul de a dezvolta diabet de tip 2 la varsta adulta. Adultii cu diabet zaharat au de 4 ori mai multe riscuri de a dezvolta boli de inima, avertizeaza specialistii.

Iti place sa bei ceai

Atat ceaiul verde, cat si cel negru contin o doza concentrata de catechine, substante care ajuta vasele de sange sa se relaxeaza si care protejeaza inima. Potrivit unui studiu realizat de cercetatori japonezi, cei care beau 5 sau mai multe cesti de ceai verde in fiecare zi au un risc scazut de a muri de boli de inima si de accident vascular cerebral.

Ai renuntat la bauturile carbogazoase

Oamenii de stiinta din Boston au descoperit ca un consum regulat de sucuri dubleaza riscul de sindrom metabolic, hipertensiune arteriala, iar excesul de grasime in jurul taliei, creste riscul de a te imbolnavi de boli de inima si de diabet. Daca iti controlezi periodic tensiunea arteriala si colesterolul si nu fumezi, traiesti mai mult cu 9 ani.

Mergi pe jos

Cei care obisnuiesc sa mearga pe jos aproximativ 30 de minute in fiecare zi, au mai multe sanse sa traiasca mai mult, spre deosebire de cei care merg pe jos mai putin. in mod similar, femeile supraponderale isi pot imbunatati sanatatea inimii daca fac miscare 10 minute zilnic.

Te implici in treburile casnice

Doar prin faptul ca aspiri, speli podelele sau geamurile, activitati care dureaza mai bine de 60 de minute, arzi aproximativ 285 de calorii, iar riscul de deces se diminueaza cu 30%, spun specialistii.

Ai un organism rezistent

Rezistenta corpului se traduce in echilibru bun, flexibilitate si rezistenta. Pe masura ce inaintam in varsta aceste atribute sunt esentiale in reducerea riscului de caderi si leziuni de tip fracturi de sold. Pana la 20% dintre pacientii cu fractura de sold decedeaza la un an din cauza complicatiilor.

Nu sforai

Sforaitul este semn ca suferi de apnee de somn obstructiva, o tulburare care te face sa nu mai respiri pe perioade foarte scurte de timp. in cazurile severe, aceasta se poate intampla de 60-70 de ori pe ora. Apneea in somn poate provoca hipertensiune arteriala, probleme de memorie, cresterea in greutate si depresie.

spre