Ziua reducerilor semnificative a devenit o tranditie si pentru retailerii online si offline din Romania. Anul acesta, Black Friday ( Vinerea Neagra ) este 23 noiembrie.

Anul trecut, retailerii au facut reduceri de pana la 60% la produsele IT, electronice si electrocasnice, iar pentru 2012 reducerile ar putea ajunge si pana la 80%.

Traditia Black Friday este originara din Statele Unite, unde a devenit un fenomen national atat in retail-ul traditional, cat si online. Black Friday marcheaza deschiderea sezonului de cumparaturi de sarbatori, fiind si ziua cu cele mai multe promotii din an, in care 75% dintre americani iau cu asalt magazinele in cautarea promotiilor. In Romania, evenimentul va stimula piata electro-IT, unde va fi inregistrat un numar record de vanzari din an.

eMAG a pregatit un stoc de 30.000 de produse si se asteapta ca evenimentul sa genereze cel mai mare numar de vizitatori si comenzi pentru o singura zi.

Astfel, clientii vor putea achizitiona frigidere cu numai 499 de lei, masini de spalat cu 699 de lei, camere foto cu 149 de lei, precum si televizoare LED si 3D cu reduceri de pana la 50%.

Patronul PC Fun, Electrofun si PC Garage vede in Black Friday un eveniment social in sine

“Estimam ca vor fi cresteri mai mari decat anul trecut in aceeasi perioada, pe fondul unei pregatiri mai bune a retailerilor si a unui interes in crestere pentru reduceri si promotii al cumparatorilor.Exista o atractivitate in crestere pentru clienti, atat in ceea ce priveste beneficiile nete ale acestora rezultate din ofertele speciale, cat si pentru fenomenul social in sine, care ne face sa ne simtim cu adevarat parte a unui ecosistem global modern, bazat pe comunicare si tranzactionare prin Internet”, a declarat Marius Ghenea, presedintele Fit Distribution, actionarul majoritar al PC Fun, ElecroFun si PC Garage.

evoMAG aduce reduceri de pana la 70%

“Anul acesta clientii evoMAG vor regasi in magazinul nostru in ziua de 23 noiembrie reduceri de pana la 70% la sute de modele, iar vanzarile din Black Friday vor avea cuantumul vanzarilor pe o saptamana. Cu siguranta romanii sunt mult mai receptivi fata de anul trecut, iar noi suntem mai bine pregatiti avand deja experienta evenimentului de anul trecut, care pentru evoMAG a fost un succes”, a declarat Mihai Patrascu, general manager al evoMAG.

Potrivit acestuia, romanii au aratat mereu un apetit ridicat pentru tehniologie.

”Estimez ca produsele cele mai cautate vor fi device-urile mobile (telefoane, tablete si laptopuri), dar si televizoarele care in ultimii ani au depasit functionalitatea clasica de acum multi ani”, a mai spus Patrascu.

Discounturi de pana la 70% va avea pe 23 noiembrie si retailerul online de ceasuri de lux, WatchShop. magazinul va taia din preturi la peste 10 marci de ceasuri, aceasta fiind prima data in Romania cand un retailer online dedicat ceasurilor de lux decide sa participe la o campanie de talia Black Friday.

De Black Friday, la F64 ai reduceri de pana la 50%

F64 Studio, lider pe piata echipamentelor foto din Romania, se alatura campaniei Black Friday cu o serie de reduceri semnificative pentru toate categoriile de produse. F64 propune reduceri de pana la 50% pentru echipamente din toate gamele, pentru a raspunde cat mai bine nevoilor clientilor sai.

Reducerile se vor aplica atat aparatelor foto din categoria compactelor, cat si DSLR-urilor si aparatelor profesionale high-end. Totodata, se vor aplica reduceri si la aparatelor mirrorless, una dintre categoriile de echipamente cele mai cautate datorita dimensiunilor compacte si performantelor excelente, tot mai apropiate de cele ale DSLR-urilor. Nu vor fi uitate nici accesoriile, de la trepiede pana la lumini si fundaluri de studio.

“F64 propune in mod frecvent reduceri la diverse categorii de produse. Daca anul trecut am preferat sa avem o campanie de reduceri in ziua de 11.11.2011, cand toate produsele au beneficiat de 11% reducere, anul acesta am hotarat sa ne alaturam inițiativei Black Friday. Am pregatit deja stocul, avem mii de unitati care vor beneficia de reduceri. Actiunea de anul trecut a fost un real succes pentru noi, ne dorim ca anul acesta sa depasim rezultatele din 2011.” Marian Alecsiu, general manager F64 Studio.

In campania Black Friday la F64 Studio sunt incluse echipamente de la producatori precum Canon, Nikon, Fuji, Tamrac, Elincrom,Giottos, SanDisk, Olympus, Tamrac, Lowepro, Crumpler, Kata si Think Tank Photo.

Pentru Black Friday, F64 Studio estimeazaa o crestere cu 100% a vanzarilor comparativ cu o zi de vineri obisnuita si o crestere semnificativa a traficului pe site.

Flanco a marit stocurile pentru evenimentul de anul acesta

“Anul trecut am implementat campania intr-un mod inedit fata de formatul international – am oferit consumatorilor romani sansa de a se bucura de un intreg weekend de promoții, nu doar de o zi, iar pentru acest an vom avea din nou o abordare creativa. (…) Pregatirile pentru campanie sunt in plina desfasurare in acest moment, vizand reduceri pentru o gama larga de produse. In plus, pregatim stocuri care sa garanteze achiziții la prețuri avantajoase pentru toți clienții interesați de acest eveniment de shopping. Mai mult, magazinele vor intampina clienții nu doar cu oferte foarte bune, ci cu adevarate experiențe complete de testare a tehnologiei si nu numai.”, a declarat Marina Zara, Marketing Director Flanco.

Ce estimeaza cei de la Koyos.ro

“Este al treilea an in care Koyos organizeaza Black Friday. Anul trecut s-au facturat de Black Friday echivalentul a doua saptamani de vanzari. Anul acesta va intrece cu siguranta toate asteptarile. Koyos va avea discounturi de pana la 80% la unele produse”, a declarat Dana Iorga, director general Koyos.ro.

Potrivit acesteia, trendurile difera de la an la an.

“Gadgeturile, cu siguranta ( telefoane mobile, tablete), vor fi cele mai cautate. Avem deja foarte multe intrebari la call-center. Apoi laptopurile si componentele, televizoarele si electrocasnicele mari”, a mai spus Dana Iorga.

Vinerea Neagra a picat site-urile retailerilor in 2011

Vinerea neagra” (Black Friday) de anul trecut a avut un mare succes si in Romania. Abia daca au mai putut fi accesate paginile de internet ale companiilor care au anuntat ca participa la eveniment. Pentru anul acesta capacitatea site-urilor a fost crescuta semnificativ.

“Site-urile au cazut datorita numarului foarte mare de vizitatori simultan pe site, care actioneaza ca un “varf de sarcina” in primele ore ale diminetii si poate ajunge si la valori de 100 de ori mai mari. Koyos a investit mult, dupa experienta de anul trecut, in capacitatea serverelor si in procesoare, iar acum putem sustine cu 500% mai multi vizitatori simultani”, a declarat Dana Iorga.

“Evident, retailerii online au continuat sa investeasca in servere si platforme online, ca parte a dezvoltarii lor organice. In ceea ce priveste caderile momentane de site-uri, e posibil sa se intample si anul acesta, nu doar in Romania ci si pe site-uri mai mari, globale. Nimeni nu poate prevedea care va fi numarul de accesari concurente pe un site, iar cresterile pot fi, la varf, de sute de ori fata de media obisnuita. E ca si cand ne-am astepta ca de Revelion, fix la ora 12 noaptea, sa putem sa facem un apel pe GSM” a spus Marius Ghenea.

evoMAG a crescut de trei ori capacitatea serverlor pentru ca impactul traficului mare sa fie minim asupra clientilor care vor face achizitii.

In Black Friday mai participa MarketOnline si eMAG.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.