Preţul de achiziţie a ouălor de la producător a crescut în ianuarie 2012 cu 153,5% faţă de aceeaşi perioadă din 2011, în timp ce în februarie 2012 a crescut cu 77,5% comparativ cu luna precedentă, a declarat, pentru AGERPRES, Gabriel Pâslaru, purtător de cuvânt al lanţului de magazine Profi.

‘Evoluţia preţului de achiziţie este destul de interesantă prin prisma aceasta. Criza privitoare la ouă este reală, căci, deşi preţurile au crescut, totuşi, după cum se poate vedea, niciun retailer nu are suficiente ouă la vânzare, deoarece producătorii locali nu le pot furniza’, a explicat Gabriel Pâslaru.

La rândul său, Adina Timplaru, deputy head of corporate communications METRO Management, a subliniat că este foarte important să se ţină cont de contextul pieţei actuale, respectiv de respectarea noii legislaţii UE începând cu 1 ianuarie 2012 şi care priveşte producerea şi comercializarea categoriilor de ouă marcate cu cifrele de la 0 la 3, cifra 3 semnificând faptul că ouăle provin de la găini crescute în baterii (cuşti) îmbunătăţite (modernizate), fapt care garantează, mai departe, vânzarea lor către consumatori.

 ‘Această decizie a Uniunii Europene de a interzice comercializarea oului provenit de la baterii neîmbunătăţite a afectat atât România, cât şi alte pieţe externe din Polonia, Germania, Ungaria şi alte ţări mari producătoare care nu au mai putut satisface cererea internă, crescând astfel preţul pentru oul ofertat. Toate acestea au fost completate şi de condiţiile meteorologice nefavorabile din ultima perioadă, care au generat anumite provocări în livrările unora dintre producătorii de ouă. Iată de ce, menţionăm încă o dată că suntem deschişi colaborării cu producătorii locali, care îndeplinesc cerinţele în vigoare’, a precizat Adina Timplaru.
În perioada de iarnă, de obicei, România importă, conform datelor Ministerului Agriculturii, un procent de ouă consum pentru acoperirea necesarului de pe piaţa internă de aproximativ 15-20 % din alte state membre ale Uniunii Europene.

Producţia naţională de ouă de consum asigură peste 95 % din cerinţele pieţei interne. Preţul de producător, fără TVA, înregistrat în perioada 20-26 februarie este de circa. 0,35 bani/bucata la categoria M şi L. Creşterea preţurilor de piaţă din ultima perioadă nu este rezultatul lipsei producţiei de ouă, ca urmare a schimbării sistemului de creştere şi nici a creşterii preţurilor de producător’, conform unui comunicat al Ministerului Agriculturii remis, joi, Agerpres.

Dacă la începutul anului 2012 producătorii interni vindeau ouăle la poarta fermei cu 0,35 – 0,40 lei bucata, fără TVA, acum preţul este cu aproape 40% mai mare, respectiv de 0,50 – 0,55 lei pe bucată, fără TVA. Din importuri, cele mai multe cantităţi de ouă veneau din Polonia, ţara unde producătorii nu şi-au modernizat fermele de păsări, iar cele care respectă normele UE intră pe piaţă la preţuri de 0,58 – 0,62 lei pe bucată, a declarat, pe 27 februarie, pentru AGERPRES, preşedintele UCPR, Ilie Van.

SURSA: Agerpres

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.